Reklama
Reklama

Po tym stracisz ochotę na słodycze. Boczki znikną i waga pójdzie w dół

Nie musisz obwiniać się o to, że raz w tygodniu zdarzy ci się sięgnąć po ciastko czy batonik. To nic złego, o ile przez większość czasu dieta jest zdrowa i pożywna. Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie dnia bez słodkich przekąsek, radzimy ci jak najszybciej zmienić żywieniowe nawyki. W przeciwnym razie nadmiar cukru w twojej diecie może doprowadzić do poważnej choroby. Łatwo powiedzieć, ale trudniej zrobić, dlatego podpowiadamy, jak odzwyczaić się od słodyczy w 4 prostych krokach.

Nadmierny apetyt na słodycze może mieć różne przyczyny. Może on wynikać z nieodpowiednio zbilansowanej diety, ale również z zaburzeń hormonalnych czy niedoboru składników odżywczych (np. magnezu). Przyczyną niepohamowanej ochoty na przekąski nierzadko jest również stres lub przemęczenie. 

Dlatego w przypadku zauważenia u siebie niepokojących objawów, zalecamy szybko skonsultować się z lekarzem. Specjalista szybko zleci ci odpowiednie badania. Jednak nawet okaże się, że na ten moment twój organizm działa jeszcze wzorcowo, nie pobłażaj sobie. 

Pamiętaj, że spożywając regularnie dużą ilość cukrów, szybko możesz nabawić się nadwagi, otyłości i hiperglikemii, która może doprowadzić do cukrzycy. Nie wspominając już nawet o poważnych chorobach serca, problemach z jelitami i stanach zapalnych organizmu

Weź notes i spisuj, co jesz. Tak najłatwiej zmierzysz się z prawdą

Nadmiar cukru szkodzi zdrowiu i zgrabnej sylwetce. Jeśli należysz do osób, którym szybko zdarza się zapominać, co jadły, zacznij spisywać wszystkie spożywane produkty w notesie. Bądź skrupulatny i rób tak przez miesiąc, a później udaj się do dietetyka, aby ten mógł przyjrzeć się twoim nawykom żywieniowym.

Słowo utrwalone na papierze jest wieczne, dlatego nie będziesz mógł dłużej wypierać się cukierków, batoników i innych niezdrowych produktów, którymi zajadasz się po nocach. Prawda bywa bolesna, ale jest pierwszym krokiem do dobrych zmian, a specjalista na pewno szybko dobierze dla ciebie zdrową dietę. 

Sprawdź: Chroni przed udarem i zawałem oraz wspomaga odporność i metabolizm. Ten sok warto włączyć do diety

Jak odzwyczaić się od słodyczy w 4 prostych krokach?

Ustaliliśmy już, że ograniczyć słodkie przekąski do minimum najłatwiej jest z pomocą dietetyka. Nie martw się jednak, że chwilowo nie stać cię na wizytę. W takiej sytuacji nie rezygnuj z dobrych zmian, tylko spróbuj samodzielnie wypracować 4 proste nawyki, które pomogą ci odzwyczaić się od słodyczy

  • Zwracaj uwagę na napoje

Słodkie niezdrowe przekąski w postaci batonika czy cukierka to jedno, ale kaloryczne i niezdrowe są również słodkie soki w kartonie, syropy i napoje gazowane, których wielu ludzi nie traktuje nawet jako posiłek. A to błąd. Jeżeli naprawdę chcesz być zdrowa oraz szczupła, pij przede wszystkim wodę. Najlepiej niegazowaną w ilości minimum 2 litrów dziennie. 

  • Zamiast słodyczy jedz i... pij warzywa

Warzywa i owoce dostarczają organizmowi cennych witamin i składników odżywczych. Spożywaj je więc zawsze wtedy, gdy najdzie cię ochota na słodkie przekąski. Możesz po prostu je schrupać albo zmiksować kilka na raz w celu przygotowania zdrowego soku warzywno-owocowego, albo smoothie. Staraj się dokonywać dobrych wyborów. Jeżeli na mieście złapie cię głód, wyciągnij rękę po wartościowy kefir, albo słodkie bakalie, które również okażą się znacznie lepszym wyborem niż niezdrowe ciastka. 

  • NIE rezygnuj ze słodkiej kawy i herbaty

Jeżeli z dnia na dzień porzucisz wszystkie swoje ulubione produkty, na pewno szybko wrócisz do niezdrowych nawyków. Nie rezygnuj z picia słodkiej kawy czy herbaty, za którymi tak przepadasz. Po prostu spożywaj je w zmodyfikowanej wersji. Zamiast cukru dodawaj o nich ksylitol, erytrol albo stewię. A mleko o wyżej zawartości tłuszczu zamień na takie, które jest go praktycznie pozbawione. 

  • Jedz produkty bogate w błonnik

Owoce i warzywa to nie wszystko. Słodkie przekąski zastąp posiłkami bogatymi w błonnik pokarmowy, które na długo zaspokajają apetyt, dzięki czemu zmniejszają ochotę na podjadanie między posiłkami. Na śniadanie jadaj pieczywo pełnoziarniste lub zdrowe musli. Na obiad, kaszę, makarony i rośliny strączkowe, a na pewno będziesz syty przez długi czas.

Czytaj również: Po tej domowej "nutelli" nie przytyjesz. Krem rozpływa się w ustach

Zobacz też:

Nie tylko do ciasta. Rozgnieć widelcem i nałóż na twarz, a cera ci podziękuje

Idealna sukienka na wesele dla pań po 50-tce. Nosi ją żona Pazury

W tym roku zastąpią klapki. Są bardziej eleganckie i nadają się nawet do biura

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dieta | przekąski | selfcare