Reklama
Reklama

Rób te kotlety zamiast mielonych. Są smaczne i dietetyczne, więc waga szybko zacznie spadać

Dieta redukcyjna wcale nie musi być nudna i nie oznacza ona, że musimy rezygnować z pysznych posiłków. Jednym z pomysłów, dzięki którym możemy zjeść smaczne kotlety, a równocześnie dostarczyć sobie małą ilość kalorii oraz wiele cennych składników odżywczych, jest przygotowanie odchudzonej wersji kotletów mielonych. Sprawdź, jak je przygotować.

Odchudzanie kojarzy się większości osób z dużą ilością sałatek i nudnymi posiłkami. Jednak nie jest to prawdą i podczas diety możemy przygotowywać smaczne posiłki, dzięki którym łatwiej będzie nam dłużej wytrwać w swoich postanowieniach. Przedstawiamy sprawdzony przepis na odchudzoną wersję kotletów mielonych.

Co zamiast tradycyjnych kotletów mielonych?

Na diecie wcale nie musimy rezygnować z kotletów, ponieważ możemy przygotować równie smaczną, odchudzoną wersję tego posiłku. Dzięki temu będziemy mogli odżywiać się smacznie i zdrowo, co pomoże nam utrzymać przez dłuższy czas prawidłowe nawyki.

Są to kotlety przygotowywane między innymi z serka wiejskiego oraz płatków owsianych. Pomimo tego, że nie ma w nich ani grama mięsa są one pyszne, mają doskonały aromat, a dodatku świetnie wpłyną na nasz organizm. Nie tylko cechuje je niska kaloryczność, ale zawierają one również witaminy, minerały, błonnik pokarmowy i sporą porcję białka. Dzięki temu świetnie uzupełnią naszą dietę pod względem zarówno smaku, jak i potrzeb naszego ciała.

Czytaj również: Dodawaj do posiłków, a ograniczysz chęć na podjadanie. Waga zacznie spadać

Jak zrobić odchudzone kotlety?

Samo przygotowanie odchudzonej wersji kotletów mielonych nie jest skomplikowane. Wystarczy chwila gotowania w kuchni, abyśmy mogli cieszyć się smacznym i zdrowym obiadem, który pokocha cała rodzina.

Co więcej, do zrobienia ich nie potrzebujemy wielu składników. Musimy jedynie w sklepie wyposażyć się w następujące produkty:

  • 1 cebula,
  • 4 jajka,
  • 300 g serka wiejskiego,
  • 200 g płatków owsianych błyskawicznych - można je również zastąpić otrębami,
  • sól,
  • pieprz,
  • opcjonalnie 1 ząbek czosnku,
  • olej do smażenia lub oliwa.

Po przygotowaniu wszystkich wspomnianych składników możemy przejść do robienia kotletów. Jest to prostsze, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy, że do dużej miski przełożymy serek wiejski i dodamy płatki owsiane. Wbijamy do niej również jajka, dodajemy posiekaną cebulę oraz przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Całość doprawiamy i dokładnie mieszamy.

Tak przygotowaną masę odkładamy do lodówki na godzinę. Następnie formujemy z niej kotlety i smażymy je z obu stron na podgrzanym oleju. Na koniec możemy odsączyć je z tłuszczu, kładąc je na ręczniku papierowym. Kotlety można podawać z ziemniakami, ryżem, kaszą lub warzywami.

Zobacz też:

Ta zupa może zastąpić cały obiad. Jest smaczna i sycąca

​W PRL-u jedli je wszyscy. Odświeżony przepis jest jeszcze smaczniejszy

Rogaliki z 3 składników. Proste, szybkie i smakują całej rodzinie

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | zdrowe żywienie