Reklama
Reklama

Jeszcze zdrowsze niż płatki owsiane. Czyszczą jelita i usuwają boczki

Szukając pomysłów na zdrowe śniadania, warto sięgać nie tylko po płatki owsiane, ale i po otręby, które są prawdziwą bombą odżywczą dla naszego organizmu. Ich regularne spożywanie pomoże nam nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale i wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie. Sprawdź, dlaczego warto włączyć otręby owsiane do swojej codziennej diety.

Otręby owsiane są nie tylko wyjątkowo zdrowe i odżywcze, ale i wyróżniają się dużą zawartością błonnika. Dodając je do swojego śniadania, dostarczamy wiele ważnych składników naszemu organizmowi i dbamy o swoje jelita oraz wspomagamy odchudzanie. Podpowiadamy, jak otręby wpływają na nasze ciało.

Jakie właściwości mają otręby owsiane?

Otręby owsiane są prawdziwą skarbnicą dla naszego organizmu. Te niepozorne drobinki potrafią zdziałać wiele dobrego naszej kondycji i zdrowia.

Wynika to z tego, że otręby owsiane zawierają:

  • białko,
  • żelazo,
  • cynk,
  • ryboflawinę,
  • tiaminę,
  • magnez,
  • fosfor,
  • węglowodany,
  • błonnik,
  • potas.

Co więcej, produkt ten jest dobrym wyborem podczas diety odchudzającej, ponieważ ma on jedynie około 246 kcal w 100 g. Dodatkowo jest to składnik, który zawiera bardzo małe ilości tłuszczu.

Czytaj również: Ten smaczny, dietetyczny koktajl to bomba witaminowa. Ty pijesz, a waga spada

Dlaczego warto jeść otręby owsiane?

Dzięki zawartości tak wielu ważnych elementów otręby owsiane potrafią przynieść wiele dobrego dla naszego zdrowia. Przede wszystkim warto wspomnieć, że otręby obfitują w przeciwutleniacze, które mogą pomóc w walce z chorobami przewlekłymi i zapewnić różne korzyści dla zdrowia, a także spowalniać procesy starzenia.

Oprócz tego produkt ten jest także bogaty w beta-glukany, czyli rodzaj rozpuszczalnego błonnika. Pomaga on obniżyć poziom cholesterolu oraz ciśnienie krwi, co jest niezwykle ważne w zapobieganiu chorobom serca. Dodatkowo rozpuszczalny błonnik zapobiega skokom poziomu cukru we krwi i pomaga kontrolować glikemię.

Oprócz tego otręby zawierają także nierozpuszczalny błonnik, który wspiera zdrową mikroflorę jelit i pomaga złagodzić zaparcia. Można nawet stwierdzić, że właśnie ten błonnik sprawia, że otręby owsiane dosłownie czyszczą jelita jak odkurzacz.

Warto także wspomnieć, że jest to składnik, który warto włączyć do swojej diety redukcyjnej, ponieważ błonnik rozpuszczalny skutecznie tłumi hormon głodu i poprawia poziom hormonu sytości.

Czy otręby owsiane trzeba gotować?

Tak jak w przypadku płatków owsianych, tak samo w przypadku otrębów, nie musimy ich gotować. Możemy dodawać je np. do jogurtów, musli, koktajlu czy musu owocowego.

Oczywiście otręby należy wprowadzać do diety stopniowo, szczególnie w przypadku, gdy nasz jadłospis przedtem był ubogi w błonnik. Zalecana jest także ostrożność, jeśli cierpimy na wrzody żołądka lub zapalenie błony śluzowej jelit.

Zobacz też:

Ta zupa może zastąpić cały obiad. Jest smaczna i sycąca

​W PRL-u jedli je wszyscy. Odświeżony przepis jest jeszcze smaczniejszy

Rogaliki z 3 składników. Proste, szybkie i smakują całej rodzinie

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowe żywienie | diety