Reklama
Reklama

Dietetyczny omlet na śniadanie. Jedz, ile chcesz, a waga i tak nie wzrośnie

Omlet zaraz obok owsianki jest jednym z najchętniej wybieranych posiłków na śniadanie. W przygotowaniu jest szybki i banalnie prosty. Jest ulubieńcem zarówno miłośników słodkich, jak i słonych śniadań. Poprzez mnogość możliwości podania go, nie ma opcji, żeby się znudził. Można tworzyć jego liczne wariancje pod względem składników, jak i dodatków. Jedno z wydań omleta może okazać się skuteczne podczas procesu odchudzania. Wystarczy do niego dodać otręby owsiane.

Podczas dbania o sylwetkę ważna jest odpowiednia aktywność fizyczna oraz odżywianie się. Zdrowe jedzenie wcale nie musi być nudne i niesmaczne. Istnieje wiele przepisów na dania, które wspomagają proces odchudzania, a przy tym smakują obłędnie. Omlet z otrębami owsianymi jest jednym z nich. Pożywny, smaczny i prosty w przygotowaniu.  

Otręby owsiane mogą wspomóc odchudzanie, dodaj je do omleta  

Wiele osób preferuje słodką odsłonę, inni robią go tylko na słono. Omlet jest tak elastycznym posiłkiem, że każdy spersonalizuje go sobie według własnych preferencji i upodobań. Dodatkowo szybki w wykonaniu, więc uda się go zrobić w nawet zabiegany poranek.  

Jest to doskonała propozycja na pożywny posiłek. Co więcej, otręby owsiane skutecznie mogą wspomóc walkę z dodatkowymi kilogramami. Są one polecane osobom, będącym na diecie odchudzającej. Otręby owsiane to dobre źródło błonnika pokarmowego, który znacząco wpływa na procesy trawienne oraz uczucie sytości. Dodatkowo zawierają w sobie liczne mikro i makroelementy, a także witaminy oraz kwas foliowy. Znajdziesz w nich potas, fosfor czy żelazo. We wspomaganiu dbania o sylwetkę ważne jest to, że otręby owsiane nie są wysokokaloryczne.

Otręby owsiane można dokładać do koktajli, naleśników lub upiec z nich ciasteczka. Można również postawić na omlet z ich dodatkiem. Będzie to idealne źródło węglowodanów złożonych i błonnika. Świetnie wpływają na uczucie sytości.

Przeczytaj również: Dodaj te 3 składniki do płatków owsianych i zostaw na noc. Rano będziesz mieć gotowe pożywne śniadanie

Jak przygotować omlet z otrębami owsianymi?

Chcąc przygotować omlet z otrębami owsianymi nie potrzeba wielu składników. Wystarczą 2 jajka, 3/4 łyżki otrębów owsianych, 125 ml mleko, a także sól i pieprz do smaku.  

Przygotowanie takiej wersji nie różni się niczym od wykonania tradycyjnego omleta. Do miski należy wbić jajka, a następnie z dodatkiem soli i pieprzu roztrzepać je widelcem lub mikserem. W następnej kolejności należy dołożyć otręby oraz mleko. W rezultacie powinno wyjść ciasto o dosyć gęstej konsystencji.

Ostatnim krokiem jest rozgrzanie oleju roślinnego na patelni oraz usmażenie omleta z obu stron. Po przełożeniu na talerz warto dorzucić swoje ulubione dodatki i smaczne śniadanie gotowe. Na słodko świetnie sprawdzą się sezonowe owoce, dżemy, jak i masło orzechowe. Na słono warto dodać szynkę, pomidora bądź szczypiorek. 

Zobacz też:

​Gotujesz bób? Koniecznie użyj tego dodatku, by podkręcić kolor i smak

Fasolka szparagowa traci smak i chrupkość? Popełniasz ten błąd podczas gotowania

Najlepsze ogórki kiszone z przepisu siostry Anastazji. Zawsze się udają

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | zdrowe żywienie | śniadanie