Reklama
Reklama

Dietetyczne muffinki owsiane. Zrób i weź na drugie śniadanie do pracy

Drugie śniadanie w pracy powinno być pyszne i odżywcze, żeby dać nam siłę na kolejne kilka godzin. Jednakże z braku czasu i chęci zabieramy najczęściej zwyczajne kanapki. Wypróbuj tego przepisu na owsiane muffinki. Są szybkie i proste w przygotowaniu, a odmienią twój dzień.

Muffinki najczęściej kojarzą się z deserem. Podawane są na słodko z bitą śmietaną, kolorową posypką, czekoladą lub owocami. Mimo tego można je przygotować w taki sposób, aby sprawdziły się jako drugie śniadanie. Dodatek jednego składnika sprawi, że takie muffinki nawet wspomogą odchudzanie.

Składniki na owsiane muffinki

Do zrobienia owsianych muffinek potrzeba jedynie kilku składników. Z podanych proporcji wyjdzie około 6 porcji. Do ich wykonania niezbędne będą papilotki lub silikonowe formy do pieczenia muffinek.

Potrzebne składniki to:

  • 60 g płatków owsianych
  • 30 g płatków jaglanych
  • 1 łyżka miodu
  • 120 ml mleka
  • 1 jajko.

Czytaj także: Przyspiesza metabolizm oraz wspomaga trawienie. Wystarczy szczypta do porannej kawy

Krok 1

Płatki owsiane i jaglane zalewamy porcją mleka, a następnie odstawiamy je na około 10 minut. Przez ten czas płatki zwiększą swoją objętość i nasiąkną mlekiem.

Krok 2

Do napęczniałych płatków dorzucamy pozostałe składniki, czyli jajko oraz miód. Składniki dokładnie łączymy ze sobą.

Krok 3

Masę na muffinki przelewamy do foremek. Ciastka pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. Celsjusza przez około 30-40 minut. Muffinki owsiane będą gotowe, gdy się zarumienią.

Dlaczego muffinki owsiane to idealne drugie śniadanie?

Dodatek płatków owsianych do muffinek sprawi, że przekąska dostarczy do organizmu wielu minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najbardziej zasili nas w wapń, magnez, krzem, fosfor czy cynk. To także bogactwo witaminy B1 oraz B5.

Płatki owsiane odznaczają się również dużą zawartością błonnika, który wspomaga pracę całego układu pokarmowego, a w szczególności jelit. W efekcie takie muffinki będą wspierać odchudzanie lub utrzymanie prawidłowej wagi ciała. Dodatkowo błonnik zadba o sytość po posiłku, a zatem ograniczymy podjadanie między posiłkami.

Z tego powodu owsiane muffinki będą stanowić pełnowartościowe i zdrowe drugie śniadanie w pracy. Warto do nich dodać także orzechy lub owoce takie jak borówki, truskawki, banan czy jabłka, aby dodatkowo wzbogacić wartości odżywcze i je urozmaicić.

Zobacz też:

Dodaj odrobinę do surówki z białej kapusty. Z tym dodatkiem smakuje najlepiej

Te nietypowe placki są idealne na kolację. Wystarczy pokroić kapustę i zmieszać ją z jajkiem i mąką

Twoja zupa ogórkowa jest niesmaczna? Zwróć uwagę, w jakiej kolejności wrzucasz warzywa

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dieta | zdrowe żywienie