Reklama
Reklama

Tak sprawdzisz, kiedy otrzymasz zwrot podatku. Część osób może spodziewać się przelewu wcześniej

Załatwianie spraw z Urzędem Skarbowym zdecydowanie nie jest naszą ulubioną aktywnością. Przy rozliczaniu się, jest jednak jedna wyczekiwana kwestia, a mianowicie zwrot podatku. Kiedy otrzymasz zwrot podatku? Wyjaśniamy, jak to sprawdzić.

Deklaracje PIT można zacząć rozliczać od dnia 15 lutego. Podatnikom, których obowiązują PIT-28, PIT-36, PIT-37, PIT-38 i PIT-39 ostateczny termin na dostarczenie dokumentów mija 30 kwietnia. Do tego właśnie dnia należy złożyć swoje zeznania podatkowe.

Kiedy zwrot podatku 2023? Wiemy, kto dostanie najszybciej

Na zwrot podatku Urząd Skarbowy ma 90 dni. Oznacza to, że im szybciej złożymy deklarację, tym szybciej pieniądze za nadpłacenie pojawią się na koncie podatnika. Według Ministerstwa Finansów pierwsze zwroty podatku zaczną wpływać już 16 lutego.

Zwrot podatku znacznie przyspieszymy, wybierając rozliczenie za pomocą drogi elektronicznej. Złożenie zeznania w takiej formie skraca czas oczekiwania aż połowę. Podatnik, zamiast 90 dni będzie więc czekać jedynie 45.

Najszybciej zwrot podatku dostaną posiadacze Karty Dużej Rodziny. Do tych osób pieniądze powrócą już w ciągu 30 dni od złożenia deklaracji.

Czytaj także: Każdy Polak dostanie 1300 zł do portfela. Kiedy wejdzie w życie dochód podstawowy?

Jak sprawdzić, kiedy dostaniemy zwrot podatku?

To kiedy otrzymamy zwrot podatku, możemy szybko sprawdzić na indywidualnym koncie na stronie podatki.gov.pl. W pierwszej kolejności logujemy się do witryny za pomocą profilu zaufanego, aplikacji mObywatel lub bankowości elektronicznej.

Następnie przechodzimy do sekcji "Złożone dokumenty", gdzie będzie zakładka "Status zwrotu". Tam dostępne są wszelkie informacje, które chcielibyśmy wiedzieć o nadchodzącym zwrocie podatku. W tym zawarta będzie data przekazania pieniędzy.

Rozliczasz PIT przez internet? Skarbówka może do ciebie dzwonić

Rozliczając PIT elektronicznie, można w deklaracji wprowadzać ulgi. Nie istnieje natomiast możliwość na przesłanie lub dołączenie w ten sposób istotnych dokumentów, które potwierdzą prawo do korzystania z ulg.

Z tego powodu po złożeniu zeznania przez internet, należy spodziewać się telefonu od urzędnika. Ten może poprosić o dostarczenie do Urzędu Skarbowego odpowiednich dokumentów. Pracownicy fiskusa mogą także kontaktować się z tymi, którzy składają deklaracje w tradycyjny sposób.

Dokumentacja potwierdzająca prawo do ulgi powinna być przetrzymywana przez podatnika przez co najmniej 5 lat. W tym czasie Urząd Skarbowy może upominać się o dostarczenie danych.

Zobacz też:

W tym terminie będzie wypłacana 14-sta emerytura. Czeka na nią prawie milion Polaków

Tyle będzie kosztował abonament RTV w przyszłym roku. Sprawdź, ile zapłacisz

Czeka nas ogromna podwyżka? Ceny tego popularnego produktu poszybują w górę

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieniądze | podatki