Reklama
Reklama

Najlepsze ćwiczenie na odchudzanie. W ten sposób skutecznie spalisz tkankę tłuszczową

Każdy, kto chce schudnąć i spalić nieco tkanki tłuszczowej powinien wprowadzić do swojej codzienności nie tylko odpowiednią dietę, ale i wybraną aktywność fizyczną. Jeden z trenerów personalnych zaproponował trening, który jest niezwykle skuteczny podczas odchudzania, a do tego bardzo łatwy. Sprawdź, jakie ćwiczenie warto wykonywać, aby pozbyć się zbędnych kilogramów.

Chcąc zadbać o swoją sylwetkę, musimy nie tylko odpowiednio się odżywiać, ale i wprowadzić do swojej codzienności ruch. Podczas procesu odchudzania szczególnie jedno ćwiczenie jest skuteczne i pomaga ono spalić tkankę tłuszczową. W dodatku mogą je wykonywać nawet początkujące osoby. Podpowiadamy, jak trenować, aby osiągnąć wymarzoną figurę do lata.

Jakie ćwiczenie wybrać próbując pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Trener personalny TJ Mentus z Garage Gym Reviews sugeruje, że najlepszym ćwiczeniem na odchudzanie jest tzw. power walking. Jest to szybki marsz, wykonywany z prędkością około 7-9 km/h.

Zaletą tego rozwiązania jest na pewno fakt, że trening ten możemy uprawiać w zasadzie wszędzie. Co więcej, nie potrzebujemy żadnego sprzętu, a jedynie wygodne buty do chodzenia. Tego typu ćwiczenie nie obciąży również naszego organizmu, dzięki czemu ciało szybko się regeneruje i w rezultacie możemy wykonywać je nawet codziennie, co wpływa na zwiększenie spalanych przez nas kalorii.

Wobec tego power walking jest idealnym ćwiczeniem, jeśli zależy nam na utracie zbędnych kilogramów. Nie wymaga od nas przerwy, więc możemy codziennie spacerować. W dodatku jest to także dobre rozwiązanie nawet dla osób, które nie mogą wykonywać intensywnych ćwiczeń.

Jak power walking wpływa na naszą figurę?

Dzięki regularności power walking może okazać się bardzo skutecznym ćwiczeniem na odchudzanie, nawet jeśli całkowita liczba kalorii spalonych podczas chodzenia jest mniejsza niż w przypadku innych, bardziej intensywnych treningów. Powtarzalność tego ćwiczenia, sprawi, że nie tylko będziemy częściej się ruszać, ale i będziemy mieć lepsze podejście do całego procesu odchudzania.

Warto także dodać, że podczas chodzenia spalamy więcej tłuszczu niż węglowodanów, więc łatwiej będzie nam uzyskać pożądane przez nas efekty. Ważną informacją jest także to, że ćwiczenie możemy wykonywać, nawet jeśli jesteśmy osobami otyłymi, ponieważ power walking nie obciąża stawów.

Czytaj również: Oto japoński sekret umięśnionego brzucha. Dzięki tym ćwiczeniom latem zachwycisz na plaży

Jak często wykonywać trening, by schudnąć?

Wspomniany trener personalny zaleca, aby codziennie trenować w ten sposób przez 30 minut. Natomiast, jeśli zależy nam na przyspieszeniu spalania tkanki tłuszczowej, to możemy wykonywać nawet dwa marsze dziennie, jeśli tylko uda nam się wygospodarować czas. Przykładowo jeden trening możemy zrobić rano, a drugi późnym popołudniem.

W przypadku osób, którym może początkowo sprawiać problem 30-minutowy trening, powinny one zacząć od krótkich, 10-minutowych spacerów. Warto jednak wtedy wykonywać je kilka razy dziennie. Dzięki częstym, ale krótszym treningom, uda nam się stopniowo poprawić wytrzymałość naszego organizmu.

Pamiętajmy także, aby przed treningiem wykonać krótką, kilkuminutową rozgrzewkę. Dopiero po niej zaczynamy szybki marsz, który utrzyma nasze tętno na wysokim poziomie. Po 20 minutach możemy stopniowo zwalniać. Jeśli chcemy spalić dodatkowe kalorie, podczas chodzenia możemy np. robić wymachy rękami. Tego typu aktywność fizyczna pozwoli nam nie tylko schudnąć, ale i wpłynie pozytywnie na układ krążenia oraz poprawi nasze codzienne samopoczucie.

Zobacz też:

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

Znajomi owijają walizki folią spożywczą? Gdy to przeczytasz, zrobisz tak samo

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie