Reklama
Reklama

Oto japoński sekret umięśnionego brzucha. Dzięki tym ćwiczeniom latem zachwycisz na plaży

Płaski i umięśniony brzuch to wymarzony cel wielu osób. Jednak niełatwo jest osiągnąć taki efekt, szczególnie gdy nie wiemy, jak ćwiczyć, aby wypracować mięśnie w tym obszarze ciała. Z pomocą przychodzi prosta i niezwykle skuteczna japońska metoda, dzięki której nasz brzuch będzie wyglądał lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Sprawdź, na czym polega.

Japończycy znani są ze swojego zdyscyplinowanego i zdrowego trybu życia. Warto więc zaczerpnąć od nich nieco inspiracji, także w kwestii ćwiczeń mięśni brzucha. Okazuje się bowiem, że znają łatwą i skuteczną metodę, na osiągnięcie efektu płaskiego i wyrzeźbionego brzucha.

Metoda Fukutsudzi - niezawodny sposób na piękny brzuch

Jest to sposób opracowany przez doktora Toshiki Fukutsudz. Metoda ta cieszy się dużą popularnością, ponieważ jest niezwykle prostym ćwiczeniem, pomagającym zredukować obwód pasa oraz pomagającym uzyskać prawidłowe ułożenie miednicy, co skutkuje zmniejszeniem wypukłości brzucha.

Do wykonania go wystarczy nam bawełniany ręcznik, który zwijamy w ciasny rulon o długości co najmniej 40 cm i grubości 7-10 cm. Następnie siadamy na podłodze z wyprostowanymi nogami, a za plecami kładziemy wałek z ręcznika, tak by przylegał on do lędźwi. Kładąc się na wałku, prostujemy nogi i łączymy ze sobą dwa duże palce u stóp.

Kolejnym krokiem jest ustawienie pięt na zewnątrz i przeniesienie ramion za głowę oraz złączenie dłoni tak, by stykały się małymi palcami, a kciuki skierowane były zewnątrz. Wydłużamy kręgosłup, ciągnąc rękami w górę. W takiej pozycji musimy wytrzymać około 5-10 minut.

Czytaj również: Trening cardio dla początkujących. Poradzą z nim sobie nawet rasowi kanapowcy

Te treningi również warto wykonywać. Na czym polegają?

Oprócz powyższej metody możemy wykonywać również treningi, które pozwolą wypracować elastyczność oraz siłę całego ciała. Do najbardziej polecanych, japońskich ćwiczeń zalicza się:

  • Tenugui Taido

Ten sposób na wzmocnienie naszego ciała jest niezwykle prosty i wystarczy nam do niego jedynie zwykły ręcznik. Podczas tego treningu machamy nim w odpowiedni sposób, co pomaga nam także wyrzeźbić mięśnie brzucha.

To metoda, która skupia się między innymi na kształtowaniu się mięśni brzucha, a równocześnie angażuje ona do wysiłku całe nasze ciało.

  • Taiso

Jest to tradycyjna japońska rutyna kalisteniczna, którą praktykuje się już od prawie stu lat. Trening ten jest połączeniem ćwiczeń rozciągających, siłowych, a także aerobiku.

Tym, co cechuje te ćwiczenia, jest to, że są one wykonywane w rytm kojącej muzyki. Trening ten świetnie angażuje całe ciało, równocześnie wzmacniając elastyczność, siłę i równowagę.

  • Trening tabata

To ćwiczenia cieszące się popularnością na całym świecie od wielu lat. Jest to technika wysokiej intensywności (HIIT), opracowana w Japonii, znana i ceniona przez wiele osób

Tabata opiera się na krótkich, ale intensywnych ćwiczeniach przeplatanych krótkimi przerwami. Pozwala ona spalić wiele kalorii, równocześnie przyspieszając metabolizm. 

Zobacz też:

Chcesz uniknąć wysokiego mandatu? Upewnij się, że twój rower jest przygotowany na wiosnę

Zarysowałeś drewniane meble? To nie koniec świata, w ten sposób zamaskujesz defekt

Kupujesz taki ryż? To nie jest najlepszy wybór

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie