Reklama
Reklama

Ten napój ma więcej kofeiny niż kawa. Jedna łyżeczka da ci energię na cały dzień

Kawa to nieodłączny element poranka większości z nas. Czarny napój dostarcza dawkę energii, która przygotowuje nas na wyzwania nadchodzącego dnia. Czujesz jednak, że potrzebujesz jeszcze większego kopa? Ten napój ma o wiele więcej kofeiny niż kawa. Wystarczy, że rano przyjmiesz jedną łyżeczkę, a do końca dnia nie poczujesz zmęczenia.

Dawka kofeiny to dla wielu konieczność z rana. Zmniejsza ona uczucie zmęczenia i senności, które towarzyszą nam we wczesnych godzinach. Dodatkowo może poprawiać naszą koncentrację i samopoczucie. Czujesz, że dotychczasowo pita kawa już nie wystarcza? Ten napój to świetny zamiennik

Która kawa ma najwięcej kofeiny?

Zawartość kofeiny w kawie zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest stopień wypalenia ziaren. Im będą dłużej i mocniej palone, tym ten kofeiny będą zawierać mniej. Analogicznie kawa o delikatnym aromacie palenia, będzie mocniejsza.

Znaczenie ma nie tylko długość wypalania, ale też rodzaj ziaren. Popularna arabica wyróżnia się zawartością od 1 do 1,5% kofeiny. Robusta za to zawiera aż do 4%.

Inną dawkę kofeiny dostarczymy również w zależności od rodzaju pitego napoju kawowego. Popularne espresso zawiera nawet 65 mg kofeiny w zaledwie 35 mililitrach. kawie rozpuszczalnej może być od 50 do 80 mg pobudzającego składnika.

Uwielbiane przez wielu cappuccino, które wykonuje się na bazie espresso z dodatkiem spienionego mleka, może mieć do 65 mg kofeiny.

Czytaj także: Chcesz mieć więcej energii po przebudzeniu? Pij jedną filiżankę zamiast porannej kawy

Ten napój ma o wiele więcej kofeiny niż kawa. Wystarczy 1 łyżka

Napój, który ma więcej kofeiny niż kawa, otrzymamy ze sproszkowanych nasion guarany. Te nasiona zawierają aż 6% kofeiny. Roślina owocująca w nie, naturalnie występuje w Brazylii czy Kolumbii.

Mimo tego sproszkowaną guaranę można też zakupić w Polskich sklepach. Jedna łyżka guarany w proszku może zawierać nawet od 200 do 250 mg kofeiny. To ponad połowa bezpiecznej dziennej dawki kofeiny, która nie powinna przekraczać 400 mg substancji.

Łyżkę nasion guarany w proszku wystarczy zalać 250 ml wrzątku i wymieszać. Napój będzie mieć gorzko-kwaśny smak. Dla polepszenia smaku możesz osłodzić go cukrem lub miodem, ale to tylko złagodzi intensywny aromat. Jednakże jego działanie i dawka energii, jaką daje, kompletnie rekompensuje specyficzny smak.

Zobacz też:

​Moja babcia dodaje ten składnik do dżemu truskawkowego. Cała rodzina prosi o przepis

Ta sałatka doskonale wpływa na cerę. Koreanki jedzą ją na potęgę

​Zblenduj i włóż do zamrażarki. Obiady będą smaczniejsze i zdrowsze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dieta | zdrowe odżywianie