Reklama
Reklama

Robię tę zdrową zupę kilka razy w tygodniu. Moja rodzina ją uwielbia

Jesień to idealny czas na włączenie do swojego jadłospisu ciepłych i pożywnych zup. To posiłki, które szybko nas rozgrzeją, a w dodatku nie potrzebujemy zbyt wiele czasu, żeby je przygotować. Niedocenianą zupą o znakomitym smaku, jest zupa selerowa, którą szybko przyrządzimy, a w dodatku pokocha ją cała rodzina. Sprawdź, jak ją zrobić.

Chłód, deszcz, a nawet i pojawiający się śnieg sprawia, że chcemy się rozgrzewać za pomocą spożywanych przez nas potraw. Dzięki nim nie tylko zwiększymy temperaturę ciała, ale i zadbamy o odporność. Podpowiadamy, jak przygotować smaczną i zdrową zupę selerową.

Dlaczego warto jeść zupy w okresie jesienno-zimowym? Niesie to za sobą wiele korzyści

Zupy zalecane są do spożywania szczególnie w najbliższych miesiącach, gdzie na co dzień towarzyszy nam chłód oraz narażeni jesteśmy na liczne przeziębienia czy infekcje. W dodatku niskie temperatury i deszcz skutecznie osłabiają układ odpornościowy, więc talerz ciepłej zupy wydaje się świetnym pomysłem na rozgrzanie naszego zziębniętego organizmu.

Dzięki jednej porcji takiego dania możemy znacznie podnieść temperaturę ciała oraz pobudzić krążenie. W dodatku warto dodać do posiłku cebulę oraz czosnek, które także będą wspierały naszą odporność.

Oprócz tego zupa jest również doskonałym sposobem na uzupełnienie płynów w naszym organizmie, a jak wiadomo spożywanie odpowiedniej ilości wody, przychodzi nam ciężej niż latem, gdy towarzyszy nam ciągłe pragnienie. Wobec tego warto jeść zupy, które mogą stanowić dla nas także źródło płynów.

Dodatkowo zupy dostarczają wielu cennych składników odżywczych i minerałów między innymi fosforu, wapnia czy potasu, a także witamin oraz błonnika, który reguluje trawienie.

Czytaj również: Takie pyzy robiła moja babcia. Ważna jest zasada 1:3

Jak przygotować pyszną zupę z selera? Ten przepis jest niezwykle prosty i szybki

Smakowita zupa z selera to często niedoceniane danie obiadowe, które jest nie tylko pyszne, ale i bardzo odżywcze. Można połączyć je również z innymi warzywami i stworzyć naprawdę dobry posiłek, który tak nam posmakuje, że będzie go powtarzać co kilka dni.

Oto niezbędne składniki do jego przygotowania:  

  • 800 g selera naciowego,
  • cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1,5 l bulionu,
  • kawałek pora,
  • kawałek korzenia selera,
  • 200 ml śmietany 18%,
  • natka pietruszki,
  • oliwa z oliwek,
  • pół łyżeczki suszonego tymianku,
  • pół łyżeczki suszonego majeranku,
  • sól,
  • pieprz.

Przygotowanie tej smacznej zupy zajmie nam zaledwie pół godziny. Wystarczy, że:

  1. Obierzemy cebulę i czosnek oraz drobno je posiekamy. Na dnie garnka powinniśmy rozgrzać olej i wrzucić na niego cebulę oraz podsmażyć, aż do momentu zarumienienia.
  2. Por i seler także drobno siekamy, a korzeń selera obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Warzywa dorzucamy do cebuli wraz z czosnkiem. Całość mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem oraz smażymy. Następnie zalewamy to bulionem i gotujemy przez około 20 minut.
  3. Po upływie tego czasu odlewamy chochlę wywaru do miski, łącząc ją ze śmietaną. Ponownie dodajemy do garnka i wsypujemy pozostałe przyprawy. Całość mieszamy, a następnie zdejmujemy zupę z kuchenki i miksujemy ją na gładko, używając do tego blendera.
  4. Zupę podaje się na ciepło z dodatkiem groszku ptysiowego, grzanek lub bagietki.

Zobacz też:

Smakują jak szarlotka z patelni. Szybkie i proste placuszki nie tylko dla dzieci

Ta zupa może zastąpić cały obiad. Jest smaczna i sycąca

​W PRL-u jedli je wszyscy. Odświeżony przepis jest jeszcze smaczniejszy

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | warzywa | zupa