Reklama
Reklama

Nie dodawaj mąki do ciasta na naleśniki. Zastąp ją tym, a będą zdrowsze i delikatniejsze

Naleśniki można jeść na słodko czy na słono o każdej porze dnia. Niezależnie jednak od kombinacji smakowej, to danie jest naprawdę ciężkostrawne. Chcesz je jeść i wciąż dbać o linię? Wypróbuj ten przepis na zdrowszą alternatywę dla tradycyjnych naleśników. Są równie smaczne i elastyczne.

Klasyczne ciasto na naleśniki przyrządza się jedynie z mąki, jajek i mleka. Proporcje w przepisach mogą się różnić, jednak podstawa zawsze jest taka sama. Przez taki skład popularne placki są ciężkostrawne i przez długi czas mogą zalegać w żołądku. Spróbuj zamienić jeden składnik, a naleśniki będą o wiele lżejsze.

Robiąc naleśniki zamień mąkę na jeden składnik

Lekkostrawną wersję naleśników zrobimy, wymieniając zwykłą mąkę pszenną na kaszę mannę. Kasza ta odznacza się wysoką zawartością błonnika, który pobudza pracę jelit. Dodatkowo pozostawia uczucie sytości, zapobiegając podjadaniu między posiłkami i nie obciążając żołądka.

Kaszę mannę warto wykorzystać do zrobienia naleśników również, dlatego że może ona uzupełniać braki minerałów. Dostarcza głównie niezbędnych witamin z grupy B. Jest też bogata w fosfor, żelazo oraz miedź.

Czytaj także: Próbowałeś już naleśników po grecku? Moja rodzinna nie chce żadnych innych

Składniki na naleśniki z kaszą manną

Do przygotowania puszystych i elastycznych naleśników potrzebujesz:

  • 3/4 szklanki kaszy manny
  • szklanka mleka
  • 2 jajka
  • łyżeczka cukru
  • szczypta soli
  • 3 łyżki masła lub oleju.

Krok 1

Kaszę mannę wsyp do miski, zalej mlekiem i pozostaw na 30 minut. Przez ten czas kasza powinna wchłonąć część mleka.

Krok 2

Po odczekanym czasie do masy wbij jajka, dosyp cukier, szczyptę soli oraz dodaj wybrany tłuszcz. Całość dokładnie, energicznie wymieszaj lub zmiksuj na wysokich obrotach.

Krok 3

Patelnię rozgrzej, a następnie wylej na nią porcję ciasta naleśnikowego. Gdy zaczną się pojawiać bąbelki, a placek się przyrumieni, przerzuć go na drugą stronę. Po chwili ściągnij go na talerz, a proces powtarzaj aż skończy się ciasto.

Krok 4

Jeszcze ciepłe naleśniki podawaj z twarogiem, ulubionymi owocami lub domowym dżemem.

Zobacz też:

Ta zupa może zastąpić cały obiad. Jest smaczna i sycąca

​W PRL-u jedli je wszyscy. Odświeżony przepis jest jeszcze smaczniejszy

Rogaliki z 3 składników. Proste, szybkie i smakują całej rodzinie

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | przekąski | szybkie dania