Reklama
Reklama

Ten owoc to prawdziwe superfood. Jest popularny, lecz mało kto zna jego właściwości

Owoce powinny zajmować stałe miejsce w naszym codziennym jadłospisie. Ich spożywanie nie tylko wzbogaci nasze potrawy, ale i pozwoli kompleksowo zadbać o organizm. Jednym z niezastąpionych superfoodów jest borówka amerykańska, która jedzona regularnie może znacznie poprawić naszą kondycję zdrowotną. Sprawdź, dlaczego warto często sięgać po ten owoc.

Borówka amerykańska swój piękny, fioletowy kolor zawdzięcza antocyjanom, które są silnymi przeciwutleniaczami, chroniącymi organizm przed działaniem wolnych rodników. Dodatkowo owoc ten obfituje w wiele innych składników oraz witamin, które wspierają większość obszarów naszego ciała. Podpowiadamy, dlaczego warto włączyć borówki do swojego jadłospisu.

Jakie korzyści przynosi regularne jedzenie borówek amerykańskich?

Borówki amerykańskie obfitują w wiele cennych składników odżywczych oraz witamin, dzięki czemu mają świetny wpływ na nasz cały organizm.

Między innymi zawarta w owocach witamina K wspiera prawidłowe krzepnięcie krwi. Natomiast mangan, który także znajdziemy w borówkach, wpływa korzystnie na metabolizm cukrów i tłuszczów, a błonnik dba równocześnie o prawidłowe funkcjonowanie jelit i daje uczucie sytości. Nie zapominajmy także o tym, że borówki stanowią źródło wody, więc ich spożywanie przyczynia się do lepszego nawodnienia ciała.

Oprócz tego borówki amerykańskie pomagają zadbać o nasz organizm w następujących aspektach:

  • Lepsza praca mózgu - spożywanie tych owoców wpływa dobrze na ogólną poprawę pamięci poprzez obecne w nich antocyjany, które regulują lepszy przepływ krwi do mózgu i aktywują obszary związane z funkcjami poznawczymi. Dodatkowo borówki zmniejszają ryzyko demencji oraz choroby Alzheimera.
  • Ochrona zdrowia - borówki to superfood dla każdego, kto dba o profilaktykę w kwestii zdrowia. Spożywanie tych owoców obniża ryzyko wielu chorób, ponieważ kwercetyna zawarta w borówkach wspiera układ sercowo-naczyniowy i obniża ciśnienie tętnicze krwi. Dodatkowo ma działanie przeciwmiażdżycowe.
  • Wsparcie układu pokarmowego - wspomniany już wcześniej błonnik zawarty w borówkach świetnie wpływa na nasz układ pokarmowy. Co więcej, składnik ten jest pomocny w leczeniu zespołu jelita drażliwego.
  • Zdrowy wzrok - owoce te zalecane są także osobom, które pragną zadbać o swój wzrok. Obecność witaminy A oraz antocyjanów sprawia, że poprawia się jakość naszego widzenia, a dodatkowo wspomagane jest mikrokrążenie w gałce ocznej. Oprócz tego poprawia się ukrwienie w obrębie tęczówki oka.

Czytaj również: Oto japoński sekret umięśnionego brzucha. Dzięki tym ćwiczeniom latem zachwycisz na plaży

Z czym na co dzień łączyć borówki?

Oczywiście borówki są na tyle słodkie i smaczne, że możemy je spożywać jako samodzielną przekąskę. Jednak warto także dodawać ten owoc na przykład do smoothies, płatków z mlekiem, granoli czy owsianki.

Borówki mogą też być zdrowym elementem naszych deserów, ponieważ świetnie komponują się z naleśnikami, goframi słodkimi wypiekami. Dodatkowo owocami, które dobrze smakują w połączeniu z borówką, są między innymi: truskawki, maliny, jabłka, banany, nektarynki, winogrona, gruszki i kiwi.

Zobacz też:

Nie musisz prać dywanu. Tym tanim sposobem wyczyścisz go na sucho

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie