Reklama
Reklama

Szybka surówka do obiadu. Zrobisz ją w kilka minut, a smakuje jak w restauracji

Niektóre dania obiadowe nie mogą obejść się bez surówki. W tym rodzaju potrawy niezmiernie ważna jest świeżość wykorzystywanych składników, od której w głównej mierze zależy końcowy smak. Surówką wartą szczególnej uwagi jest surówka z pora. Pasuje do wielu dań – można ją podawać zarówno z kotletami mielonymi, jak i pieczoną rybą. Jak przygotować pyszną surówkę z pora? Sprawdź nasz przepis!

Surówka z pora – zdrowy dodatek do obiadu

Surówka na bazie pora z marchewką i jabłkiem to idealny dodatek do wielu rodzajów dań, zarówno mięsnych, jak i jarskich. Rewelacyjnie będzie smakować między innymi z kotletem mielonym, polędwicą wieprzową, tradycyjnym schabowym czy dorszem pieczonym lub smażonym. Surówka świetnie uzupełni również potrawy wegetariańskie, takie jak pulpety z soczewicy czy kotlety jaglane. 

Świeże warzywa wchodzące w skład rzeczonej surówki czynią z niej bardzo zdrowy posiłek pełen różnych witamin i minerałów. Por jest doskonałym źródłem witaminy B6, C i K oraz magnezu. Z kolei marchew zawiera witaminę C, witaminy z grupy B oraz beta-karoten. Właśnie z tego względu warto od czasu do czasu przygotowywać surówkę z pora na obiad.

Jak zrobić surówkę z pora?

Przygotowanie surówki nie jest skomplikowane – całość zajmie ci kilka minut (plus około 20 minut "przegryzania się" surówki w lodówce). Do jej wykonania potrzebne będą łatwo dostępne składniki. W co konkretnie trzeba się zaopatrzyć? Oto lista: 

  • 1 por; 
  • 1 duża marchew; 
  • 1 jabłko; 
  • łyżeczka soku z cytryny; 
  • pół łyżeczki soli; 
  • łyżeczka cukru; 
  • 1 łyżka majonezu; 
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego. 

Sposób przygotowania: 

Białą część pora kroimy w drobną kostkę i umieszczamy go w misce. Do naczynia trafia również starta na grubych oczkach marchew oraz jabłko. Całość doprawiamy połową łyżeczki soli, a następnie polewamy sokiem z cytryny. Potem uzupełniamy wszystko łyżeczką cukru.

W oddzielnym naczyniu łączymy majonez i jogurt naturalny, po czym dodajemy wszystko do warzyw. Całość porządnie mieszamy i wkładamy do lodówki na około 20 minut. Po tym czasie surówka jest gotowa do spożycia.

Zobacz też:

Dodawaj do jogurtu zamiast musli czy płatków owsianych. Waga szybko przestanie być problemem

Przepis na gotowany sernik zdradziła mi babcia. Od tamtej pory nie robię innego

Dodaj dwa składniki do ciasta na naleśniki, a zmienią kolor i smak. Idealne na śniadanie dla dzieci

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | warzywa | przepisy wegetariańskie