Reklama
Reklama

Szybka surówka do obiadu. Zrobisz ją w kilka minut, a smakuje jak w restauracji

Niektóre dania obiadowe nie mogą obejść się bez surówki. W tym rodzaju potrawy niezmiernie ważna jest świeżość wykorzystywanych składników, od której w głównej mierze zależy końcowy smak. Surówką wartą szczególnej uwagi jest surówka z pora. Pasuje do wielu dań – można ją podawać zarówno z kotletami mielonymi, jak i pieczoną rybą. Jak przygotować pyszną surówkę z pora? Sprawdź nasz przepis!

Surówka z pora – zdrowy dodatek do obiadu

Surówka na bazie pora z marchewką i jabłkiem to idealny dodatek do wielu rodzajów dań, zarówno mięsnych, jak i jarskich. Rewelacyjnie będzie smakować między innymi z kotletem mielonym, polędwicą wieprzową, tradycyjnym schabowym czy dorszem pieczonym lub smażonym. Surówka świetnie uzupełni również potrawy wegetariańskie, takie jak pulpety z soczewicy czy kotlety jaglane. 

Świeże warzywa wchodzące w skład rzeczonej surówki czynią z niej bardzo zdrowy posiłek pełen różnych witamin i minerałów. Por jest doskonałym źródłem witaminy B6, C i K oraz magnezu. Z kolei marchew zawiera witaminę C, witaminy z grupy B oraz beta-karoten. Właśnie z tego względu warto od czasu do czasu przygotowywać surówkę z pora na obiad.

Jak zrobić surówkę z pora?

Przygotowanie surówki nie jest skomplikowane – całość zajmie ci kilka minut (plus około 20 minut "przegryzania się" surówki w lodówce). Do jej wykonania potrzebne będą łatwo dostępne składniki. W co konkretnie trzeba się zaopatrzyć? Oto lista: 

  • 1 por; 
  • 1 duża marchew; 
  • 1 jabłko; 
  • łyżeczka soku z cytryny; 
  • pół łyżeczki soli; 
  • łyżeczka cukru; 
  • 1 łyżka majonezu; 
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego. 

Sposób przygotowania: 

Białą część pora kroimy w drobną kostkę i umieszczamy go w misce. Do naczynia trafia również starta na grubych oczkach marchew oraz jabłko. Całość doprawiamy połową łyżeczki soli, a następnie polewamy sokiem z cytryny. Potem uzupełniamy wszystko łyżeczką cukru.

W oddzielnym naczyniu łączymy majonez i jogurt naturalny, po czym dodajemy wszystko do warzyw. Całość porządnie mieszamy i wkładamy do lodówki na około 20 minut. Po tym czasie surówka jest gotowa do spożycia.

Zobacz też:

Kiedyś sądzono, że wywołuje koszmary. To prawdziwa bomba witaminowa, lecz sezon trwa krótko

Nadchodzą upały. Włącz te owoce i warzywa do diety, by nawodnić organizm

​Takie leczo robi Robert Makłowicz. Wspomina też najczęstszy błąd

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | warzywa | przepisy wegetariańskie