Reklama
Reklama

Spala tłuszcz i opóźnia proces starzenia się skóry. Teraz możesz pić go do woli

Spożywanie zdrowego soku z dyni może być elementem pielęgnacji skóry. Właściwości napoju wpłyną także pozytywnie na prawidłową pracę metabolizmu oraz zdrowie oczu. Dodatkowo sok z dyni jest wyjątkowo smaczny. Jak go przygotować?

Dynia wywodzi się z tej samej rodziny co ogórki, czy melony. Zalicza się do grupy owoców ze względu na to, że zawiera nasiona. Natomiast do względem samych wartości odżywczych bardziej przypomina warzywo.

Systematyzując informacje na temat dyni, należy jasno określić, że owoce są zazwyczaj okrągłe, pomarańczowe, a ich rozmiar, kształt, a nawet kolor może się różnić. Dynie mają też grubą zewnętrzną skórkę, zawsze gładką i żebrowaną. Właściwości tego wyjątkowego owocu mogą pozytywnie wpływać na stan skóry, opóźniając proces starzenia.

Jak właściwości dyni przyczyniają się do zatrzymania starzenia się skóry

Jednym ze sposobów na zatrzymanie się starzenia skóry, jest picie soku z dyni. Zanim przejdziemy do tego, jak go przygotować, warto nieco bardziej szczegółowo opisać zdrowe właściwości owocu. Wpływają m.in. na zdrowie skóry i spalanie tłuszczu.

W dyni znajduje się wiele cennych związków mineralnych oraz przeciwutleniaczy. Ich działanie wpływa na wzmocnienie układu odpornościowego. Zwalczają także stres oksydacyjny, czyli nierównowagę pomiędzy antyoksydantami a wolnymi rodnikami. Sprzyjają zachowaniu balansu, co powoduje, że wolnych rodników nie ma zbyt dużo i nie przyczyniają się do starzenia skóry.

Atrakcyjnym sposobem na pielęgnację skóry jest połączenie dyni i marchewki. Ten duet może dostarczyć organizmowi dużą dawkę beta-karotenu, który później byłby przekształcany w witaminę A. Warto również podkreślić, że takie połączenie pozytywnie wpływa także na wzrok. Z kolei wysoka zawartość błonnika sprzyja zdrowej pracy metabolizmu i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Czytaj również: To największa dynia w Polsce. Dynia Dorotka waży tyle, co mały samochód

Jak przygotować zdrowy sok z dyni?

Do przygotowania soku będzie potrzebna nieduża dynia. Może to być odmiana piżmowa albo hokkaido. Żeby urozmaicić smak, ale także zapewnić swojemu organizmowi dostęp do wielu zdrowych składników, można dodać do przepisu 2 kg jabłek i 1 kg marchwi. 

Owoce i warzywa trzeba obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Później można przełożyć jabłka i marchew do garnka z 2 litrami gorącej wody i gotować pod przykryciem przez około 15-20 minut. Dopiero później trzeba dodać dynię. Kiedy składniki zmiękną, całość można zblendować.

Tak przygotowany sok z dyni trzeba uzupełnić o około 1,5 litra wody. Jej dokładna ilość zależy od stopnia rozwodnienia, jakiego oczekuje przygotowujący. Jeśli dla kogoś smak jest wciąż nieco monotonny, to można zdecydować się na uzupełnienie go o cynamon i starty imbir, ewentualnie również o brązowy cukier lub sok z cytryny. Sok z dyni można przechowywać przez całą zimę.

Zobacz też:

Szybka i prosta przekąska z cukinii. Zrób od razu z podwójnej porcji

To najprostsze ciasto na świecie. Wykorzystaj truskawki, póki jest na nie sezon

Dodaj do dżemu zamiast cukru. Nie straci smaku, a będzie zdrowszy i mniej kaloryczny

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowe żywienie | warzywa | owoce