Reklama
Reklama

Poprawiają odporność i usuwają "boczki". Właśnie zaczyna się na nie sezon

Sezon na mandarynki w Polsce trwa mniej więcej od połowy października do kwietnia. Jest to okres, gdy temperatura za oknami nie rozpieszcza, a my jesteśmy bardziej podatni na przeziębienia. Na szczęście mandarynki są owocami nie tylko smacznymi, ale również bardzo zdrowymi. Jesienią powinniśmy sięgać po nie regularnie, aby cieszyć się dobrą odpornością i zachować piękną figurę.

Mandarynki to azjatyckie owoce, które w polskich sklepach spożywczych dostępne są przez cały rok. Najchętniej sięgamy po nie jednak w okresie jesienno-zimowym od połowy października do kwietnia, czyli wtedy, gdy jesteśmy najbardziej podatni na przeziębienia. 

I bardzo dobrze, gdyż zawarte w nich witaminy, minerały i flawonoidy mogą korzystnie wpłynąć na naszą odporność. A to tylko jedna z wielu korzyści regularnego jedzenia słodkich i orzeźwiających mandarynek, po które bez obaw sięgać możemy również na diecie redukcyjnej. 

Mandarynki na odporność, stres i dobry wzrok. To bomba witaminowa

Obieranie mandarynek zajmuje nam zaledwie kilka sekund, a ich smak jest niepowtarzalny. Są one słodkie, a zarazem lekko kwaskowate, a ich wspaniały intensywny zapach ekspresowo roznosi się po całym mieszkaniu. Niektórzy twierdzą, że poprawia im on nastrój i pomaga zredukować stres po ciężkim dniu. 

Ta szybka przekąska stanowi źródło licznych witamin i cennych składników odżywczych m.in. witaminy C, witaminy A, magnezu, potasu i fluoru. A to oznacza, że regularne sięganie po mandarynki nie tylko wzmacnia naszą odporność i pomagają walczyć z przeziębieniem, ale w ten sposób wspieramy również pracę naszego układu mięśniowego. Ponadto owoce te korzystnie wpływają na wzrok, stan naszej skóry i wspomagają odchudzanie. 

Sprawdź: Wzmacnia odporność i wspaniale smakuje. Babcia dawała mi go od dziecka

Mandarynki wspomagają odchudzanie. Nie bój się sięgać po nie na diecie

Mandarynki na odchudzanie? Okazuje się, że możemy po nie sięgać nawet na diecie redukcyjnej, ponieważ są niskokaloryczne (jeden średniej wielkości 75 g owoc to około 40 kcal).

Ponadto, owoce te zawierają błonnik, który pomaga nam utrzymać prawidłową masę ciała. A jako iż mandarynki są także źródłem flawonoidów, (takich jak nobiletyna), mogą wręcz przyczyniać się do redukcji masy ciała i zmniejszeniu odkładania się tkanki tłuszczowej.  

Czytaj również: Nie wyrzucaj łupin z cebuli. Mają wyjątkowe właściwości

Mają wiele zalet, ale nie są dla każdego. Istnieją przeciwwskazania do jedzenia mandarynek

Pomimo tego, że te owoce są bardzo zdrowe, istnieją również przeciwwskazania do spożywania mandarynek. Dotyczą one zwłaszcza osób uczulonych lub nadwrażliwych na ten produkt, u których po spożyciu wystąpić mogą reakcje alergiczne. Na duże ilości mandarynek w diecie  uważać powinny również m.in.:

  • osoby z osłabionym szkliwem zębów
  • osoby podatne na zgagę
  • kobiety w ciąży. 

Zobacz też:

Opadający biszkopt to już wspomnienie. Dzięki temu będzie wysoki i puszysty

Robisz wafle z dżemem lub słodką masą? Tym razem spróbuj ich z mięsem mielonym

Dzieci pokochają truskawki w tej formie. Zrób więcej, bo zajadać się będzie cała rodzina

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: owoce | zdrowe żywienie