Reklama
Reklama

Wystarczy 1 łyżeczka do płatków owsianych. Poprawi odporność i wzmocni organizm na cały dzień

Owsianka jest jedną z ulubionych propozycji na śniadanie. Szybka w przygotowaniu jest dobra nawet w najbardziej zabiegany poranek. Poprzez liczne możliwości jej modyfikacji nigdy się nie nudzi. Może być podawana na zimno lub ciepło, z różnymi owocami i dodatkami. Za pomocą jednego wyjątkowego składnika owsianka może zyskać zupełnie nowe walory smakowe i jeszcze więcej właściwości zdrowotnych. Dowiedz się, co warto dodać do porannej dawki płatków owsianych.

Zaskakuje swoim złocistym wyglądem, smakiem, a przede wszystkim szeregiem właściwości. Mowa o owsiance z dodatkiem kurkumy. Dla niektórych spore zaskoczenie, w rzeczywistości smakuje obłędnie, a co więcej pozytywnie wpływa na nasz organizm. Co wiadomo na temat owsianki z kurkumą? 

Owsianka to prosta w przygotowaniu i zdrowa opcja na śniadanie  

O zdrowotnych korzyściach spożywania owsianki mówi się już od dawna. Jest dobrą opcją na śniadanie dla każdego. Przygotuje ją nawet osoba, która z gotowaniem nie ma za wiele wspólnego. Dodatkowo wzbogacona o liczne dodatki, smakuje wyśmienicie, a co najważniejsze dostarcza sporą dawkę wartości odżywczych.  

Płatki owsiane to świetne źródło błonnika. Wspomagają pracę jelit oraz obniżają poziom cholesterolu. Dodatkowo dostarczają organizmowi tak potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. W połączeniu z dodatkami tworzą smaczny i zdrowy posiłek, w sam raz na dobry początek dnia. Dodając kurkumę, owsianka zyska zupełnie nowy wymiar smaku, barwy, a także wpływu na nasz organizm.  

Przeczytaj również: Ta mąka jest mało popularna, lecz bardzo zdrowa. Warto mieć ją w kuchni

Złoty składnik owsianki i jego właściwości  

Kurkuma to przyprawa znana ze swojego złocistego koloru, smaku oraz wybitnych właściwości zdrowotnych. Warto stosować ją regularnie w swojej codziennej diecie. W swoim składzie zawiera kurkuminę.

Przede wszystkim kurkuma znana jest z działania przeciwzapalnego, a więc dobrze sprawdza się na łagodzenie stanów zapalnych w organizmie. Jako silny antyoksydant korzystnie wpływa na odporność, wzmacniając ją. Spożywanie kurkumy zalecane jest również przez osoby z dolegliwościami trawiennymi, a także z problemami skórnymi. Wspiera pracę serca oraz mózgu.  

Wystarczy dodać jedną łyżeczkę tej złocistej przyprawy do przygotowywanej owsianki, aby wzbogacić ją o nieocenione właściwości. Co więcej, owsianka zyska dodatkowo piękny żółty kolor, a także wyrazisty smak, który zachwyci każdego. Dodawanie kurkumy do owsianki to zupełnie nowe wydanie tego posiłku.  

Zobacz też:

Polacy zbierają te grzyby na potęgę, choć są trujące. Wkrótce zacznie się na nie sezon

Nie masz czasu na aktywność fizyczną? Dzięki tym ekspresowym ćwiczeniom utrzymasz formę

Woda przestanie zbierać się w lodówce. Wystarczy, że poznasz przyczynę

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie