Reklama
Reklama

​To najzdrowsza przyprawa świata. Jedź 1 łyżeczkę dziennie, a szybko zobaczysz efekty

Przyprawy najczęściej kojarzą się z dodatkami wykorzystywanymi w kuchni, by nadać głębszy smak potrawom. Jednak wiele z nich ma świetne właściwości zdrowotne, które powinien wykorzystać każdy. Sprawdź, jak oddziałuje na zdrowie kurkuma i jak ją spożywać, by uzyskać jak najlepsze rezultaty dla swojego zdrowia.

Co to jest kurkuma?

Kurkuma to przyprawa pochodząca z korzenia rośliny o nazwie Curcuma longa. Jest szeroka używana w gastronomii, zwłaszcza w kuchni indyjskiej. Posiada charakterystyczny żółty kolor i lekko pikantny smak. Jest rośliną z gatunku imbirowatych, więc nie może dziwić, że wyglądem przypomina imbir. Wiele badań sugeruje, że zawarta w kurkumie kurkumina może mieć korzystny wpływ na zdrowie. Można ją kupić w sklepach spożywczych zarówno w formie korzenia, jak i proszku. Dostępna jest także wersja w tabletkach z różnymi dodatkami, na przykład piperyny czy witaminy D.

Sprawdź również: Jak usunąć tłusty osad z szafek kuchennych? Ten domowy płyn szybko się z nim upora

Zdrowotne właściwości kurkumy

Za wszelkie właściwości zdrowotne kurkumy odpowiada jej składnik, którym jest kurkumina. Należy do nich przede wszystkim działanie przeciwzapalne, które objawia się redukowaniem stanów zapalnych w organizmie, a także wspomaganie układu immunologicznego, który wpływa na naszą odporność na choroby. Dodatkowo kurkuma poprawia funkcjonowanie układu krążenia poprzez utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu, ma właściwości antyoksydacyjne (pomaga zwalczać wolne rodniki), a także wspomaga utrzymanie zdrowych stawów oraz działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie.

Sprawdź również: Wyciągnij z lodówki i użyj do prania, a stary wigilijny obrus będzie biały jak śnieg

Jak spożywać kurkumę?

Przede wszystkim warto wprowadzić kurkumę do swojej codziennej diety, jako przyprawę. Świetnie sprawdzi się jako składnik zup tajskich czy dań z roślinami strączkowymi w roli głównej (ciecierzyca, groch, fasola czy soczewica). Odnajdzie się także w towarzystwie brokuła, dyni czy jajek. Można również spożywać ją w napojach. Warto dodać ją do herbaty lub gorącego mleka z miodem. Warto jednak pamiętać, że Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje dzienne spożycie kurkuminy na poziomie 3 mg na kilogram masy ciała.

Zobacz też:

Dodaj do kawy i zmiksuj. Skutecznie budzi i dodaje energii

​Nie wyrzucaj butelki po keczupie. Wykorzystaj ją do smażenia naleśników

Dodaj odrobinę do wody i umyj nią podłogę. Mrówki nie wejdą do domu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie