Reklama
Reklama

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

Bez wątpienia ruch to zdrowie i dobrym rozwiązaniem dla naszego ciała będzie każdy rodzaj aktywności. Warto jednak pamiętać, że niektóre ćwiczenia aktywizuje o wiele więcej grup mięśniowych, niż inne. Poznaj ćwiczenie, które angażuje setki mięśni i sprawi, że idealnie wyrzeźbisz sylwetkę, trenując jedynie trzy razy w tygodniu.

Rower eliptyczny a orbitrek. Małe, ale jednak różnice

Na pierwszy rzut oka te urządzenia mogą wydawać się identyczne, jednak jest kilka elementów, którymi się różnią. Orbitreki przede wszystkim charakteryzują się bardziej kompaktową budową niż rowery eliptyczne. Oba sprzęty różnią się także umiejscowieniem koła zamachowego. W orbitreku znajduje się ono na środku, pomiędzy nogami, z kolei w rowerze eliptycznym umieszczone jest z przodu lub z tyłu. Z pozoru niewielką różnicą może się wydawać rozstaw platform na stopy, o około 10 cm mniejszy w przypadku rowerów eliptycznych, jednak ta różnica sprawia, że zupełnie inaczej wykonuje się ćwiczenia.

Sprawdź również: Wypijasz szklankę wody przed snem? Sprawdź, jak wpływa na twój organizm

Co daje trening na rowerze eliptycznym?

Rower eliptyczny jest sprzętem, który pozwala przede wszystkim wykonywać ćwiczenia wytrzymałościowe. Jednak odpowiedni dobór oporu, jaki generuje urządzenie, pozwoli stworzyć trening siłowo-wytrzymałościowy, który zaangażuje nie tylko dolne partie ciała (mięśnie łydek, ud oraz pośladków), ale również górne (mięśnie ramion oraz brzucha). Trening na rowerze eliptycznym angażuje do pracy setki mięśni i sprawi, że wyrzeźbimy całe ciało.

Sprawdź również: Mówią, że to jeden z najzdrowszych napojów na świecie. W Polsce jest coraz popularniejszy

Dodatkowo jest świetnym sposobem na spalanie kalorii. Trening na rowerze eliptycznym w intensywnym tempie przez 60 minut pozwoli spalić około 560 kalorii. Dla porównania godzina pilatesu to jedynie około 200 kcal, jazda na rowerze stacjonarnym w umiarkowanym tempie - 420 kalorii, a intensywnego aerobiku to około 500 kcal. Warto również zwrócić uwagę, że ćwiczenia na rowerze eliptycznym mogą niezwykle pozytywnie wpłynąć na naszą postawę. Wystarczy, że zadbamy o to, by podczas całego treningu utrzymywać odpowiednią pozycję naszego ciała — proste plecy i utrzymywanie ciała w jednej osi, bez wyginania miednicy, bioder czy karku.

Zobacz też:

Dodaj do kawy i zmiksuj. Skutecznie budzi i dodaje energii

​Nie wyrzucaj butelki po keczupie. Wykorzystaj ją do smażenia naleśników

Dodaj odrobinę do wody i umyj nią podłogę. Mrówki nie wejdą do domu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie