Reklama
Reklama

Masz ciągłą ochotę na słodycze? Jedz jedną garść tych nasion dziennie, a szybko zapomnisz o łakociach

Podczas procesu odchudzania kluczowa jest oczywiście odpowiednia dieta oraz aktywność fizyczna. Jednak chcąc pozbyć się nadmiernych kilogramów, warto także znać produkty, które mogą nam to ułatwić. Jednym z nich są popularne nasiona, które są niezwykle zdrowe, a w dodatku zmniejszają chęć na podjadanie.

Chcąc zgubić zbędne kilogramy, musimy przede wszystkim włączyć do swojej codzienności aktywność fizyczną oraz wprowadzić odpowiednią, zbilansowaną dietę. Powinniśmy także znać produkty, które ułatwią nam odchudzanie i zmniejszą apetyt na przekąski. Przykładem są popularne i lubiane nasiona. Sprawdź, dlaczego warto włączyć do swojej diety słonecznik.

Dlaczego warto włączyć do swojej diety nasiona słonecznika?

Spożywając z umiarem nasiona słonecznika, możemy dostarczyć swojemu organizmowi wielu cennych składników. Jednak musimy pilnować porcji jedzonych nasion, ponieważ pomimo ich prozdrowotnych właściwości, w 100 gramach tego produktu możemy znaleźć około 600 kcal. Wobec tego zaleca się, aby spożywać około 1-2 garści słonecznika dziennie, czyli 30 g nasion, bez dodatku soli.

Warto je włączyć do swojego codziennego jadłospisu, ponieważ cechuje je silne działanie przeciwzapalne. Co więcej, słonecznik jest cennym źródłem witaminy E, A, C i tych z grupy B. Regularne spożywanie nasion poprawia także pracę jelit oraz wątroby.

Słonecznik obfituje także w składniki mineralne, ważne dla naszego organizmu, takie jak selen, magnez, wapń, fosfor oraz potas. Oprócz tego nasiona są również świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, wśród których dominują kwasy omega-6, odpowiedzialne między innymi za odporność. Dodatkowo kwasy omega-6 chronią nas przed chorobami krążenia, a także zapewniają zdrową skórę oraz lśniące włosy.

Czytaj również: Możesz je kupić zamiast tradycyjnych kurzych jaj. Są smaczne i zdrowe, a jemy je rzadko

Jak słonecznik wspiera proces odchudzania?

Nasiona słonecznika są także ważnym wsparciem podczas odchudzania. Wynika to z tego, że obfitują one w błonnik, który nie tylko reguluje przemianę materii, ale i zapewnia nam na dłużej uczucie sytości. Dzięki temu rzadziej mamy ochotę sięgać po przekąski między posiłkami.

Dodatkowo słonecznik pomaga redukować ilość tłuszczu wchłanianego przez organizm, dzięki czemu jest on tak ceniony podczas odchudzania. Spożywanie go pozwala także zatrzymać wahania cukru we krwi i chroni przed miażdżycą.

Warto również wspomnieć, że słonecznik zawiera leucynę, czyli aminokwas, który może przyczyniać się do redukcji tkanki tłuszczowej. Oprócz tego związki obecne w nasionach przyczyniają się również do obniżenia wysokiego cholesterolu, dzięki czemu chronią nasz układ sercowo-naczyniowy przed groźnymi chorobami.

Jak wykorzystać słonecznik w kuchni?

Słonecznik możemy spożywać po prostu jako przekąskę. Jednak wtedy warto wybierać produkt niesolony. Nasiona możemy także podprażyć na suchej patelni i dzięki temu zyskamy smaczną oraz zdrową posypkę do zup, makaronów czy sałatek.

Dobrym pomysłem jest także zmielenie nasion i zastosowanie ich jako panierki, zastępując w ten sposób bułkę tartą. Oprócz tego ze słonecznika wyciskany jest także wartościowy olej, który świetnie wpływa na nasze zdrowie. Możemy używać go na zimno i dodawać do różnego typu dań.


Zobacz też:

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

Znajomi owijają walizki folią spożywczą? Gdy to przeczytasz, zrobisz tak samo

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie