Reklama
Reklama

Jeździsz na rowerku stacjonarnym? Sprawdź, jak wpływa na twój organizm

Aktywność fizyczna jest niezmiernie ważna w kontekście utrzymania dobrego stanu zdrowia. Można o nią zadbać poprzez uczęszczanie na siłownię, uprawianie sportów zespołowych czy ćwiczenie w domu. Niektóre osoby decydują się na zakup rowerka stacjonarnego. Jakie efekty może przynieść regularne korzystanie z tego rodzaju sprzętu? Wyjaśniamy.

Rowerek stacjonarny – sposób na trening cardio w domowym zaciszu. Jak wpływa na organizm?

Mnóstwo osób decyduje się na zakup domowego sprzętu do ćwiczeń w celu zadbania o kondycję. Jednym z takich urządzeń jest rowerek stacjonarny, dzięki któremu można przeprowadzić trening cardio polegający na podjęciu wysiłku o średnim lub średnio-wysokim natężeniu (około 70% tętna maksymalnego). Skutkami tego rodzaju aktywności są: 

  • dotlenienie organizmu; 
  • zwiększenie wytrzymałości; 
  • podkręcenie metabolizmu; 
  • wzmocnienie układu odpornościowego; 
  • spalenie zbędnych kalorii. 

Trening cardio na rowerku stacjonarnym to doskonały sposób na wymodelowanie i wzmocnienie mięśni nóg. Podczas jazdy pracuje m.in. mięsień dwugłowy, czworogłowy i prosty uda. Rowerek umożliwi również spalenie zbędnych kalorii, co jest niezwykle pomocne w kontekście utrzymania deficytu kalorycznego (jego efektem jest spadek masy ciała) i pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej

Ile kalorii spala się na rowerku stacjonarnym?

Niektóre osoby mogą zastanawiać się, ile kalorii można spalić podczas jazdy na rowerku stacjonarnym. Okazuje się, że wszystko zależy od utrzymywanego tempa jazdy, jej długości oraz stopnia oporu. Średnio, podczas godzinnej jazdy na rowerku stacjonarnym, można spalić od 300 do 800 kalorii

Decydując się na rozpoczęcie przygody z rowerkiem stacjonarnym, warto na początku ćwiczyć z nieco mniejszą intensywnością. W ten sposób można przyzwyczaić organizm do wysiłku. Z biegiem czasu wskazane jest stopniowe zwiększanie intensywności jazdy.

Przeczytaj też: 4 ćwiczenia na płaski brzuch. Nie musisz mieć karnetu na siłownię, bo wykonasz je w domu

Oprócz jazdy na rowerku stacjonarnym dobrze również zadbać o dodatkowe ćwiczenia wzmacniające górne partie ciała, takie jak pompki (lub pompki na kolanach) oraz podciągnięcia (lub podciągnięcia z wykorzystaniem gum oporowych). Dzięki temu efekty odchudzania powinny przyjść znacznie szybciej.

Zobacz też:

W takiej temperaturze powinnaś prać franki. Będą niepogniecione i białe jak śnieg

Chodzisz na bieżni? Takie tempo musisz utrzymywać, by schudnąć

Pieczesz ciasto, ale skończyły ci się jajka? Nie martw się, zastąpisz je tym produktem

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie