Reklama
Reklama

Gotujesz jajka w ten sposób? To błąd, który pozbawia je wszystkich wartości

Bogactwo składników odżywczych, źródło białka oraz zdrowych tłuszczy — jajka to cenny składnik diety, który powinniśmy spożywać nawet każdego dnia. Należy jednak wiedzieć, jak je przyrządzić, aby nie pozbawić ich unikatowych właściwości. Sprawdź, w jaki sposób gotować jajka, aby cieszyć się ich pozytywnym wpływem na nasze zdrowie.

Czy jajka są zdrowe? Poznaj wartości, które możesz tracić

Jajka w naszej diecie przede wszystkim stanowią źródło pełnowartościowego białka, które z łatwością przyswajane jest przez nasz organizm. Dodatkowo znajdziemy w nich wiele cennych witamin, takich jak witamina A, E, D, K oraz witaminy z grupy B, a także składniki mineralne — m.in. fosfor, potas, wapń, żelazo, magnez, cynk i selen.

Jajka mają pozytywny wpływ na nasze oczy. Ze względu na beta-karoten i luteinę, które znajdziemy w żółtku, chronią przed promieniowaniem UVA i UVB, poprawiają widzenie i mogą służyć profilaktyce zwyrodnienia plamki żółtej.

Zaletą jajek jest również zawartość zdrowych i niezbędnych dla funkcjonowania organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dlatego wpływają korzystnie na poziom dobrego cholesterolu, jednocześnie zwalczając wpływ tego złego.

Zobacz także: Mięso nie będzie więcej przywierać do patelni. Wystarczy, że wlejesz to przed smażeniem

Jak gotować jajka, aby nie pozbawiać ich wartości? Czas ma znaczenie

Czas podczas gotowania jajek to niezwykle ważny aspekt. Dzięki niemu możemy uzyskać pożądany przez nas stopień ścięcia jajka. Kiedy gotujemy jajka na miękko lub półtwardo, kontrolujemy go z wielką dokładnością. Wiele osób nie postępuje w ten sposób, gotując jajka na twardo. Okazuje się, że gotowanie jajek na oko to błąd, który może odbić się na naszym zdrowiu.

Zbyt długie gotowanie jajek może sprawić, że będą one pozbawione estetycznego wyglądu, smaku oraz właściwej konsystencji. Co więcej, spada ich ogólna wartość odżywcza. Dlatego, jeśli lubimy jajka na twardo, zwróćmy uwagę, aby gotowały się nie dłużej niż 8-10 minut. To optymalny czas, który pozwoli uzyskać jajko o odpowiednim poziomie ścięcia bogate w cenne składniki odżywcze.

Zobacz też:

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

Znajomi owijają walizki folią spożywczą? Gdy to przeczytasz, zrobisz tak samo

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie