Reklama
Reklama

Chcesz zbudować formę na lato? Tyle razy w tygodniu musisz ćwiczyć

Nie musisz kupować karnetu do fitness clubu, aby zbudować formę na lato. Możesz ćwiczyć w domu, zapisać się na kurs tańca, albo wybrać na dłuższy spacer połączony z aktywnością na plenerowej siłowni. Warto uprawiać sport na łonie natury, skoro piękna pogoda dopisuje. Jednak, ile razy w tygodniu tak naprawdę trzeba ćwiczyć, aby zobaczyć wyraźne efekty? Naukowcy z Uniwersytetu w Wisconsin rozwiali wątpliwości.

Chcesz zbudować formę na lato, ale obawiasz się, że nie dasz rady wytrwać w swoich postanowieniach? Zrzucenie kilku nadprogramowych kilogramów w ciągu 2-3 miesięcy nie musi być trudne Kluczem do uzyskania wymarzonej sylwetki jest jednak nie tylko dobrze dobrana dieta, ale i ćwiczenia, które pomagają pięknie wyrzeźbić ciało, poprawić kondycję fizyczną i spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. 

Regularny ruch to podstawa zdrowego stylu życia. Niestety wiele osób szybko rezygnuje z aktywności fizycznej, nie widząc rezultatów swoich starań. To błąd, bo na wymarzone efekty trzeba nieco poczekać. Naukowcy wyjaśnili, ile razy w tygodniu trzeba ćwiczyć, aby osiągnąć sukces.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by zbudować formę na lato? Naukowcy rozwiewają wątpliwości

Naukowcy z Uniwersytetu w Wisconsin odpowiedzieli na pytanie, ile razy w tygodniu ćwiczyć, by zobaczyć efekty. Ich zdaniem, aby zachować ciało w dobrej formie, poprawić ogólny stan zdrowia i zmniejszyć ryzyko występowania wielu chorób, należy uprawiać sport przez 150 minut wysiłku tygodniowo. Wybór aktywności fizycznej zależy od ciebie. Aktywność możesz podzielić np. na dwa dni np. po 75 minut. Musisz jednak przestrzegać tego czasu, aby rezultaty były widoczne. 

Nieco inne wytyczne powinny stosować osoby, które chcą zgubić nadmierne kilogramy i osiągnąć szczupłą sylwetkę. Specjaliści z Specjaliści z The American College of Sports Medicine uważają uważają, że potrzebują oni około 300 minut ćwiczeń tygodniowo. Aktywność może odbywać się w krótszych seriach treningowych np. 5 razy w tygodniu przez godzinę (choć oczywiście wiele zależy od indywidualnych predyspozycji). 

Osoby, które ćwiczą z dużym obciążeniem, aby zbudować masę mięśniową np. podnosząc ciężary, powinny przestrzegać innych zasad. Powinny przestrzegać przerw w ćwiczeniach. Fachowcy zalecają im dwudniową przerwę po intensywnym wysiłku fizycznym. Natomiast osobom, które trenują, by wzmocnić kręgosłup zaleca się wykonywanie maksymalnie 4-dniowych serii ćwiczeń przez 30 minut dziennie (joga, rozciąganie, jazda na rowerze).

Może cię zainteresować: Masz ciągłą ochotę na słodycze? Jedz jedną garść tych nasion dziennie, a szybka zapomnisz o łakociach

Wykonuj te ćwiczenia regularnie, a szybko spalisz tkankę tłuszczową

Ilu specjalistów, tyle opinii na temat najlepszych ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową. Najważniejsza wydaje się regularność w treningach, jednak trenerzy polecają zwłaszcza aktywność opartą o ćwiczenia kardio i siłowe, które pozwalają szybko spalić nadmiar kalorii, a jednocześnie pięknie kształtują sylwetkę. 

Zawsze powinnaś jednak dostosować je do swojej aktualnej kondycji tak, by nie przeciążyć stawów. Przykładowo osoby otyłe zamiast szybkich biegów powinny więc wybierać regularne spacery albo ćwiczenia na orbitreku, które pozwolą im stopniowo wzmacniać ciało i poprawić kondycję.

Zobacz też:

Dodaj do kawy i zmiksuj. Skutecznie budzi i dodaje energii

​Nie wyrzucaj butelki po keczupie. Wykorzystaj ją do smażenia naleśników

Dodaj odrobinę do wody i umyj nią podłogę. Mrówki nie wejdą do domu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie