Reklama
Reklama

Skuteczne ćwiczenia na boczki i oponkę. Wystarczy kilkanaście minut dziennie

Jak pozbyć się zbędnych kilogramów po zimie? Zamiast stosowania restrykcyjnych diet, sprawdź już teraz proste ćwiczenia na boczki i oponkę. Dzięki regularnemu treningowi pozbędziesz się nadmiaru tłuszczyku i w końcu osiągniesz wymarzoną figurę.

Wielkimi krokami nadchodzi wiosna. Już niedługo zrzucimy grubsze ubrania i będziemy nosić lżejsze ciuchy. Niestety po zimie często możemy zauważyć negatywne zmiany w sylwetce. W okolicach brzucha widzimy nadmiar tkanki tłuszczowej. Przyczyną może być nieodpowiednia dieta, brak ruchu, a nawet niedobór snu czy odpoczynku

Co zrobić, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu z brzucha?

Aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu z brzucha, na początek należy ograniczyć spożycie fast-foodów. Powinniśmy zrezygnować także z picia słodzonych napojów, szczególnie tych gazowanych. Warto przeglądać etykiety produktów i nie kupować tych mających w składzie cukier i syrop glukozowo-fruktozowy. Unikajmy jedzenia tłustych i ciężkostrawnych posiłków, zwłaszcza wieczorem, jedzmy mniej, a regularnie. Zadbajmy o odpowiednie nawodnienie

Oprócz zbilansowanej diety ważne są także odpowiednie ćwiczenia na zgubienie oponki i boczków. Nie wystarczy ćwiczyć tylko brzuch i jego okolice. Musimy zaangażować wszystkie partie naszego ciała. Warto zatem ułożyć kompleksowy plan treningowy, samodzielnie lub z trenerem personalnym. Pamiętajmy o tym, aby nie wykonywać ćwiczeń codziennie, ponieważ mięśnie muszą mieć czas na regenerację

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Dzięki temu schudniesz o wiele szybciej. Trenerka personalna ma ważną radę

Skuteczne ćwiczenia na boki brzucha

Do planu treningowego warto wdrożyć ćwiczenia na boki brzucha, które pomogą w zlikwidowaniu boczków. Przedstawiamy parę ćwiczeń i sposób ich wykonania. 

  • Skręty tułowia w pionie

Robimy skręt tułowia na zasadzie twistu, trzymając w dłoniach hantelki lub butelki z wodą. Ręce trzymamy w poziomie, mogą być lekko zgięte w łokciach. Dłonie muszą być mniej więcej na wysokości łokci. 

  • Proste i boczne deski

Deski to dobre ćwiczenia na tylko na boki brzucha, ale też wzmocnienie mięśni gładkich. W tych ćwiczeniach ważna jest linia prosta w ciele i podebrana, zamknięta miednica. 

  • Nożyce pionowe i poziome

Ćwiczenia te wykonujemy w pozycji siedzącej na macie, podpierając się na rękach za plecami. 

Przykładowe ćwiczenia na oponkę i boczki

Ćwiczenia na oponkę i brzuszki to trening zarówno skośnych, jak i prostych mięśni brzucha. Jak ćwiczyć te drugie mięśnie, aby z czasem osiągnąć tzw. kaloryfer?

  1. Pierwsze ćwiczenie polega na położeniu się na plecach z prostymi nogami i rękami wyciągniętymi za głowę. Równocześnie podnosimy ręce i nogi nad podłogę, wytrzymując w takiej pozycji kilka sekund. Pamiętajmy, aby nie odrywać odcinka lędźwiowego od podłogi.
  2. Leżąc na plecach, możemy zrobić jeszcze inne ćwiczenie, przy którym ręce kładziemy wzdłuż ciała. Zginamy kolana i unosimy nogi tak, aby skierować palce do sufitu. Następnie sprężynujemy ku górze. 
  3. W innym ćwiczeniu robimy klęk podparty na kolanach i dłoniach. Wyciągamy przed siebie wyprostowaną lewą nogę i prawą rękę, następnie zginamy, dotykamy kolanem łokcia, ponownie prostujemy i odkładamy na matę.


Zobacz też:

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

Znajomi owijają walizki folią spożywczą? Gdy to przeczytasz, zrobisz tak samo

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie