Reklama
Reklama

Chcesz sprawdzić swoją kondycję? Ten jednominutowy trening powie ci prawdę

Siedzący tryb życia często sprawia, że nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia. Zdarza się również, że sami nie jesteśmy świadomi tego, że z naszą formą jest coraz gorzej. Na szczęście możemy to sprawdzić w prosty sposób, wykonując minutowy test sprawności. Podpowiadamy, jak zbadać swoją kondycję i co zrobić, aby ją poprawić.

Brazylijski specjalista zaproponował krótkie ćwiczenie, które pomoże nam sprawdzić naszą kondycję. Dzięki niemu będziemy mogli zacząć działać i poprawiać swoją formę, jeśli test wypadnie gorzej, niż myślimy. Dowiedz się, dlaczego warto poświęcić minutę na ten nietypowy trening sprawdzający.

Minutowy test sprawnościowy. Jak szybko sprawdzić swoją kondycję?

Według brazylijskiego lekarza oraz specjalisty medycyny sportowej - Claudio Gil Araújo, bardzo krótkie ćwiczenie może pokazać nam, w jakiej obecnie kondycji znajduje się nasze ciało. Dzięki prostemu treningowi dostaniemy od razu odpowiedź czy powinniśmy ruszać się więcej.

Metoda ta pozwoli nam sprawdzić także swoją elastyczność oraz równowagę. Ćwiczenie pokaże nam również, jaką mamy siłę w nogach oraz tułowiu. Wystarczy, że wykonamy zestaw ruchów od siadania do wstawania, by poznać prawdę o swojej kondycji.

Oto co należy zrobić krok po kroku:

  1. Na początek zakładamy wygodne ubranie i zdejmujemy buty.
  2. Bez trzymania się niczego lub pochylania, aby złapać równowagę, krzyżujemy jedną nogę z drugą.
  3. Opuszczamy się do pozycji siedzącej na podłodze, robiąc to powoli i zachowując w pełni kontrolę nad swoim ruchem.
  4. Będąc już w pozycji siedzącej, próbujemy z niej wstać, odpychając się jedynie stopami i nie wspierając się rękami.

Czytaj również: Chcesz schudnąć do wiosny? Wybierz ten sport, a najszybciej pozbędziesz się kilogramów

Jaki wynik jest zadowalający? Punkty jasno wskazują

Po wykonaniu tego prostego i krótkiego ćwiczenia poznamy odpowiedź na pytanie, czy nasze ciało jest wysportowane i czy ma wystarczającą ilość ruchu na co dzień. Obliczenie ilości zdobytych punktów jest łatwe i nie sprawi nam większego problemu.

Na początku testu mamy pulę 10 punktów. Każda pomoc przy użyciu ręki, ramienia czy innej części ciała, oprócz stóp, oznacza odjęcie sobie połowy punktu. Następnie porównujemy nasz wynik z poniższą skalą:

  • 8-10 punktów to dobry wynik,
  • 3,5-7,5 to wynik dostateczny,
  • 0-3 punktów to rezultat słaby, poniżej normy.

W momencie, gdy nasza próba nie wypadła zbyt dobrze, warto zwiększyć ilość czasu, który poświęcamy codziennie na ruch. Możemy włączyć do swoich treningów ćwiczenia takie jak mostek, wypady nogą w tył i przód czy przysiady. Dobrym pomysłem będzie również uprawianie jogi, która znakomicie oddziałuje na równowagę i elastyczność, a równocześnie wzmacnia nasze mięśnie.

Zobacz też:

Tak zrobisz domowe pochłaniacze zapachu do lodówki. Działają lepiej niż sklepowe

​Chcesz kupić basen na działkę ROD? Lepiej sprawdź, co mówią o tym przepisy

Top 6 prezentów na Dzień Ojca. Ucieszą każdego tatę

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie