Reklama
Reklama

Masz pracę siedzącą? Te ćwiczenia możesz wykonywać nie wstając od biurka

Praca siedząca wcale nie musi oznaczać braku aktywności fizycznej. Dzięki kilku prostym ćwiczeniom możemy zadbać o swoją sylwetkę i rozruszać się w trakcie wykonywania obowiązków, nawet nie odchodząc od biurka. Dzięki temu nie tylko zadbamy o ciało, ale i o umysł, a nasza praca będzie wydajniejsza. Sprawdź, jakie ćwiczenia można wykonywać przy biurku.

Długotrwałe siedzenie nie jest korzystne dla naszego organizmu, co często objawia się bólami kręgosłupa lędźwiowego oraz szyjnego. Na szczęście praca siedząca nie zawsze musi oznaczać całkowity brak ruchu. Mamy na to sprawdzone sposoby, dzięki którym pobudzimy nasze ciało i umysł, nie wstając nawet od biurka.

Co jest podstawą pracy przy biurku? To kluczowy element

Przede wszystkim chcąc zachować zdrowie oraz komfort pracy, musimy zadbać o prawidłową ergonomię naszego stanowiska. Bardzo ważne jest dostosowanie do swoich potrzeb krzesła biurowego, monitora, biurka czy nawet myszki. Całe wyposażenie powinno działać spójnie na rzecz prawidłowego siedzenia.

Najczęstszym błędem popełnianym podczas pracy przy biurku jest oczywiście garbienie się i nieprawidłowo wybrane lub źle ustawione krzesło biurowe. Wobec tego warto zadbać na początku o swoje stanowisko pracy, a dopiero potem dodatkowo wesprzeć organizm i kręgosłup ćwiczeniami, które możemy wykonać, nie wstając od biurka. 

Czytaj również: Pięć kilogramów mniej w miesiąc? Ewa Chodakowska zdradza, co zrobić, by zdrowo schudnąć

Te ćwiczenia przy biurku są najskuteczniejsze. Jak je wykonywać?

Według badań regularne ćwiczenia podczas siedzącej pracy przy komputerze pomagają redukować bóle kręgosłupa, ramion, a także kręgosłupa szyjnego. Co więcej, zadbanie o częste przerwy w pracy, może dodatkowo pozytywnie wpłynąć na nasz umysł i zwiększyć wydajność pracy.

Oto najbardziej polecany zestaw ćwiczeń, które możemy wykonać, nie wstając od biurka:

  1. Przeciągamy się, wyprostowując maksymalnie ręce i podnosząc je wysoko nad głowę. Łapiemy się za dłonie i przechylamy się na prawą, a następnie na lewą stronę.
  2. Prostujemy nogi pod biurkiem, łączymy stopy i odrywamy pięty od podłogi. Należy wytrzymać w tej pozycji kilka-kilkanaście sekund.
  3. Rozciągamy mięśnie pośladków, prostując się na krześle i kładąc kostkę jednej nogi na kolanie drugiej. Obejmujemy kolano nogi na górze i przyciągamy do siebie, zachowując przez cały czas proste plecy. Powtarzamy ćwiczenie, przyciągając lewe kolano prawą ręką, a prawe - lewą.
  4. Wykonujemy barkami okrężne ruchy raz do przodu, raz do tyłu.
  5. Robimy tak zwane nożyce pod biurkiem, prostując nogi i plecy, a następnie unosząc nogi nad podłogą i kilka razy krzyżując je na zmianę.
  6. Prostujemy plecy, opieramy stabilnie stopy na podłodze i następnie lekko odrywamy pośladki od krzesła. Próbujemy wytrzymać w takiej pozycji co najmniej 5 sekund.
  7. Siedząc i wykonując swoje obowiązki, napinamy i rozluźniamy mięśnie brzucha, łydek i ud.

Jak zachować efekt ćwiczeń na dłużej?

Bardzo ważne jest jednak to, aby na koniec ćwiczeń nie pozostawać w pozycji siedzącej i przejść się na przykład do kuchni po herbatę czy po prostu pochodzić chwilę po biurze. Po spacerze możemy kontynuować pracę. Jednak postarajmy się nie siedzieć dalej w taki sam sposób jak dotychczas.

Najlepiej będzie znaleźć inną pozycję do siedzenia, co najmniej do następnej przerwy. Możemy także użyć alternatywnych mebli do siedzenia, takich jak np. piłka gimnastyczna. Pamiętajmy jednak, aby niezależnie od tego, jaki sposób siedzenia wybierzemy, nie garbić się i zachować proste plecy.

Zobacz też:

Masz już taką torebkę? Tego lata będzie absolutnym hitem

Takie jeansy były hitem dekadę temu. Znów wracają na ulice

Manicure na lato dla dojrzałych kobiet. Małgorzata Kożuchowska go uwielbia

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: selfcare | uroda