Reklama
Reklama

​Chcesz schudnąć? Naukowcy podpowiadają, jaka pora dnia jest najlepsza na ćwiczenia

Sposób na zrzucenie nadprogramowych kilogramów jest niezwykle prosty — połączenie zbilansowanej diety o ujemnym bilansie kalorycznym oraz ruch. Oczywiście można schudnąć bez ćwiczeń, jednak aktywność fizyczna poprawia nastrój oraz wzmacnia nasz organizm. Sprawdź, kiedy najlepiej ćwiczyć, jeśli chcemy schudnąć.

Jeśli naukowcy z Chin i Stanów Zjednoczonych łączą siły to wiedz, że coś się dzieje. Teraz pod lupę wzięli badania wykonane prawie 20 lat temu i doszli do zaskakujących wniosków — odkryli idealną porę na ćwiczenia fizyczne.

Jaka jest najlepsza pora na ćwiczenia jeśli chcemy schudnąć?

Badacze z Chin i Stanów Zjednoczonych wzięli na tapet realizowane między 2003 a 2006 rokiem badanie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC). Próba badawcza była dość spora — ponad 5 tys. osób, każda w wieku powyżej 19 lat. Teraz wnioski z analizy zostały opublikowane we wrześniowym wydaniu czasopisma naukowego "Obesity". Ich ustalenia mogą sprawić, że wiele osób zmieni swoje podejście do aktywności fizycznej i uda im się zgubić nadprogramowe kilogramy.

Podstawowym czynnikiem pomiarowym był wskaźnik masy ciała, czyli BMI (Body Mass Index). Badanych podzielono na trzy grup w zależności od pory, w jakiej trenowali. Pierwszą grupę tworzyły osoby ćwiczące w godzinach porannych (między 7 a 9 rano), drugą osoby trenujące po południu, a ostatnią fani wieczornej aktywności. Eksperci ustalili, że niższe wartości BMI wykazywały osoby, które ćwiczyły rano. Według nich wynika to z faktu, że ćwicząc przed śniadaniem, organizm spala tłuszcz, a nie węglowodany, bo w nocy pościmy. Dodatkowym plusem takiej sytuacji jest fakt, że trening w godzinach porannych przyspiesza metabolizm, a także utrzymuje go na wysokim poziomie przez resztę dnia.

Sprawdź również: Zapomnij o smugach na szybach. Ten płyn do okien zrobisz za grosze

Ćwiczenia to nie wszystko, ale wszystko bez ćwiczeń to nic

Badacze zauważają jednak, że proces redukcji masy ciała to w rzeczywistości system naczyń połączonych, a aktywność fizyczna jest tylko jednym z nich. Jeśli chcemy schudnąć, musimy zadbać również o tzw. zdrowy styl życia. Przede wszystkim zdecydowanie zrezygnować z używek (alkohol, papierosy), a także spożywania przetworzonej żywności oraz słodzonych napojów gazowanych. Pamiętajmy także o ograniczeniu liczby spożywanych kalorii. W tym celu najlepiej jest przygotować sobie jadłospis z dokładną kaloryką potraw, który pozwoli nam kontrolować ich podaż.

Przed rozpoczęciem odchudzania warto również przemyśleć kwestię, jakie ćwiczenia będziemy wykonywać. W uproszczeniu mamy do wyboru dwie grupy — ćwiczenia aerobowe oraz siłowe. W tej pierwszej znajdują się wszelkie aktywności prowadzące do podwyższenia tętna (szybki chód, jazda na rowerze, bieganie, taniec), w drugiej natomiast chodzi o ćwiczenia z obciążeniem, której najczęściej wykonujemy na siłowni, choć możemy także w domowym zaciszu. Przed wyborem rodzaju ćwiczeń powinniśmy również skonsultować się z lekarzem rodzinnym, który wskaże ewentualne przeciwwskazania do danego rodzaju ćwiczeń. Jeśli zdecydujemy się na treningi siłowe, warto pierwszy trening odbyć z trenerem personalnym, który pokaże nam, jak wykonywać ćwiczenia poprawnie od strony technicznej.

Zobacz też:

Posadź je na parapecie. Pająki stracą ochotę na wizytę

Grzybiarze są w siódmym niebie. Zaczął się sezon na te żółte grzyby

​Te prezenty na Dzień Matki spodobają się każdej mamie. Pospiesz się, czasu zostało niewiele

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie