Reklama
Reklama

Zjedz przed snem, a zaśniesz jak dziecko i wstaniesz wypoczęty

Kiwi to smaczny, ale przede wszystkim zawierający liczne składniki odżywcze, owoc. Nie od dziś wiadomo, że jest źródłem wielu witamin. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że może wpłynąć na lepszy sen. Jeśli zmagasz się z problemem bezsenności, ten owoc powinien stać się twoim ulubionym. Dowiedz się więcej na temat tego, jak działa kiwi i ile go zjeść przed pójściem spać.

Łatwo dostępny zarówno latem, jak i zimą. W dodatku w przystępnej cenie. Kiwi jest jednym z chętniej kupowanych owoców egzotycznych. Pokrojony na plasterki lub wyjadany łyżeczką bezpośrednio ze skórki świetnie sprawdza się jako przekąska dla dzieci, jak i dorosłych. Dostarcza organizmowi wiele cennych składników odżywczych. Co jeszcze wiadomo o kiwi?   

Owoc kiwi to witaminowa bomba

Kiwi znane jest ze swojego zielonego koloru oraz włochatej skórki, która co ciekawe, również jest jadalna. Ten popularny owoc często jest nazywany chińskim agrestem. Ceniony przede wszystkim jako dobre źródło witaminy C oraz K. Choć z witaminą C najbardziej kojarzy się cytryna, to właśnie kiwi posiada jej zdecydowanie więcej.  

Dodatkowo dostarcza organizmowi sporo błonnika pokarmowego, który dobrze wpływa na układ trawienny. To jednak nie wszystko, z czego słynie ten mały, zielony owoc. 

Przeczytaj również: To warzywo wspomaga odchudzanie. Dziś jest zapomniane, w PRL-u było na talerzu kilka razy w tygodniu

Zjedz kiwi, a zaśniesz jak niemowlę

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że ten egzotyczny owoc tak korzystnie wpływa na sen. Jedzony regularnie skraca proces zasypiania, poprawia jakość snu i niweluje nocne wybudzania. Dzięki temu wstawanie o poranku jest o wiele łatwiejsze. Osoby zmagające się z trudnościami w zasypianiu oraz słabej jakości snem, powinny włączyć kiwi do swojej codziennej diety i ze smakiem zjadać je wieczorem.  

Według wielu ekspertów jedzenie kiwi wspomaga szybsze zasypianie i dłuższe spanie bez żadnych pobudek. To prosty i smaczny trik, który może przynieść zbawienne efekty. W końcu nic tak nie regeneruje organizmu, jak dobry i jakościowy sen.  

Zobacz też:

Dodaj odrobinę do surówki z białej kapusty. Z tym dodatkiem smakuje najlepiej

Te nietypowe placki są idealne na kolację. Wystarczy pokroić kapustę i zmieszać ją z jajkiem i mąką

Twoja zupa ogórkowa jest niesmaczna? Zwróć uwagę, w jakiej kolejności wrzucasz warzywa

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: owoce | zdrowe żywienie