Reklama
Reklama

Od teraz to będzie twoja ulubiona owsianka. Idealna na śniadanie i na lunch do pracy

Klasyczna owsianka posiada wielu miłośników. To jedno z najchętniej wybieranych dań na śniadanie. Zdrowa i pożywna, zapewnia odpowiednią dawkę energii. Zdarzają się jednak osoby, którym tradycyjna owsianka nie przypada do gustu. Na szczęście jest na to rozwiązanie. Można ją przygotować w zupełnie inny sposób, a jej smak zachwyci niemal każdego. Poznaj prosty przepis na pieczoną wersje owsianki.

Wystarczy wymieszać odpowiednie składniki i całość wsadzić na kilkanaście minut do piekarnika. Brzmi niezwykle prosto i takie jest właśnie wykonanie pieczonej owsianki. Zachwyca smakiem i zachęca szybkością przygotowania. Poradzi sobie z nią każdy, nawet osoby niezaprawione w gotowaniu. Idealna na pożywne śniadanie bądź smaczny deser. Szczególnie doceniana zimą. Czym zachwyca pieczona owsianka? 

Dobra na śniadanie, podwieczorek i deser 

Kiedy przejadła się tradycyjna owsianka, warto spróbować jej zupełnie inne wydanie. To świetny wybór na śniadanie lub przekąskę w ciągu dnia. Posiada takie same właściwości odżywcze jak klasyczna owsianka, a także zapewnia uczucie sytości na długi czas. Co więcej, jej zrobienie nie zajmuje dużo czasu. Zazwyczaj przygotowana porcja wystarcza dla całej rodziny lub można ją wykorzystać na kolację bądź na następny dzień. 

Podstawą pieczonej owsianki są płatki owsiane. Co do dodatków można dowolnie modyfikować przepis. Warto próbować różnych smaków, aż w końcu znajdzie się ten ulubiony. Dobrze sprawdzą się świeże lub suszone owoce, nasiona, cynamon, orzechy, gorzka czekolada, masło orzechowe i wiele innych. Ograniczeniem w tej kwestii jest tylko wyobraźnia i własne preferencje smakowe.  

Pieczona owsianka to łatwy, szybki i pożywny posiłek przygotowany na ciepło. Spokojnie można go zjeść również na zimno. Zaspakaja apetyt i gwarantuje doznania smakowe. Co więcej, dostarcza wielu składników odżywczych, które korzystnie wpływają na organizm. To znakomite źródło witamin z grupy B, magnezu, potasu czy żelaza. Jak więc przygotować pieczoną wersję owsianki? 

Przeczytaj również: Dietetyczny omlet na śniadanie. Jedz, ile chcesz, a waga i tak nie wzrośnie

Prosty przepis na pyszną pieczoną owsiankę  

Tak jak już zostało wspomniane, przygotowanie pieczonej owsianki nie jest trudne, a przede wszystkim nie zabiera dużo czasu. Zrobienie jej zajmie dosłownie kilka minut. Potem na kilkanaście minut do piekarnika i przepyszna wersja owsianki gotowa.  

Do przygotowania będą potrzebne następujące składniki:  

  • 1 szklanka płatków owsianych 
  • 1 szklanka mleka (może być roślinne) 
  • 1 jajko 
  • Orzechy 
  • Migdały 
  • Miód 
  • Opcjonalnie jako dodatki: jabłko, banan, rodzynki, masło orzechowe, itp.  

Prostota składników to także łatwość przygotowania. Płatki owsiane zalej gorącym mlekiem i odstaw je na około 15 minut. Ważne, aby zmiękły. Następnie dodaj jajko, jabłko i resztę dodatków. Wymieszaj dokładnie na jednolitą masę.  

Całość umieść w natłuszczonym naczyniu żaroodpornym. Na wierzchu możesz położyć wybrane dodatki, takie jak jabłko czy banan. Całość włóż do rozgrzanego na 180 st. C piekarnika i piecz przez 25-30 minut. Przed podaniem chwile odczekaj, aż wystygnie. Możesz również dodać swoje ulubione dodatki.  

Zobacz też:

Dodaj odrobinę do surówki z białej kapusty. Z tym dodatkiem smakuje najlepiej

Te nietypowe placki są idealne na kolację. Wystarczy pokroić kapustę i zmieszać ją z jajkiem i mąką

Twoja zupa ogórkowa jest niesmaczna? Zwróć uwagę, w jakiej kolejności wrzucasz warzywa

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: śniadanie | przepisy | szybkie dania