Reklama
Reklama

Do mizerii dodaj ten składnik. Jest nietypowy, ale znakomicie podkręca smak

Mizeria to klasyczny dodatek do dań obiadowych. Prawdopodobnie niewiele osób wyobraża sobie letni, niedzielny obiad bez tej orzeźwiającej surówki z ogórka. Okazuje się, że mizerię można udoskonalić. Wystarczy dodać pewien nietypowy składnik, dzięki któremu uzyska ona niezwykle oryginalny smak. O co konkretnie chodzi? Wyjaśniamy.

Dodaj do mizerii z ogórków. Surówka zyska fantastycznego smaku

Mizeria z ogórków to niezwykle popularny dodatek, wykorzystywany przede wszystkim do dań obiadowych. Aromatyczną surówkę w tradycyjnym wariancie przyrządza się ze śmietany, ogórka, soli, pieprzu i niewielkiej ilości soku z cytryny. Jednak kto powiedział, że tego prostego przepisu nie można zmodyfikować? 

Okazuje się, że do mizerii można dodać nieco startego jabłka. To dość nietypowy składnik, jednak dzięki niemu surówka będzie bardziej orzeźwiająca, a także zyska nieco słodkiego smaku. Z pewnością jest to dobry sposób na ograniczenie monotonii w kuchni. 

W jaki sposób zrobić mizerię z jabłkową nutą? Wystarczy umyć i obrać jabłko, a następnie zetrzeć je na dużych oczkach. Warto nie przesadzić z jego ilością, by owoc nie zdominował smaku przygotowywanej potrawy. Z tego względu ważne jest stopniowe dodawanie jabłka i próbowanie surówki na bieżąco. Niektórzy lubią również uzupełnić mizerię o szczyptę zmielonego chili, które nadaje jej dodatkowej ostrości. Taki sam efekt (choć nieco mniejszy) można uzyskać poprzez wkrojenie do mizerii niewielkiej ilości czerwonej cebuli.

Przeczytaj też: Zrób te ogórki zamiast kiszonych. Nawet teściowa poprosi o dokładkę

Czy mizeria jest zdrowa?

Mizeria to niezwykle zdrowa surówka. Wszystko za sprawą ogórków, które zawierają mnóstwo cennych witamin. Mowa tu między innymi o witaminie C czy witaminach z grupy B. Ogórki to także doskonałe źródło minerałów, takich jak potas, żelazo czy magnez. Ich odpowiednia podaż jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. 

Co istotne, mizerię można przygotować również w wersji fit. W tym celu tłustą śmietanę należy zastąpić jogurtem naturalnym. Ten sposób pozwala na uzyskanie niskokalorycznej surówki, którą w szczególności docenią osoby będące na dietach odchudzających. 

Zobacz też:

Kładę truskawki do foremek i zalewam je masą. W mgnieniu oka mam pyszne babeczki

Stanowi fit alternatywę dla grillowanego mięsa. Łatwo przepaść w jego kremowym smaku

Ta przekąska będzie idealna na mecz w gronie znajomych. Największy niejadek poprosi o dokładkę

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | sałatki | warzywa