Reklama
Reklama

Dietetyczny omlet z popularnym owocem. Możesz jeść go codziennie, nawet podczas diety

To danie jest zaprzeczeniem teorii, według której odchudzając się nie można jeść pysznych rzeczy. Dietetyczny omlet jest zdrowy, sycący i ma wspaniały smak - ten przepis musisz koniecznie poznać. Dzięki różnym dodatkom możesz jeść go codziennie i nigdy ci się nie znudzi.

Dietetyczny omlet bananowy - przepis

Przepis na ten omlet z pewnością ucieszy wszystkie osoby na diecie. Jest on dowodem na to, że odchudzanie nie musi boleć. Nie polega bowiem na odmawianiu sobie wszystkiego, co dobre, ale na unikaniu bezwartościowych kalorii. W tym daniu wszystkie składniki są zdrowe, zrównoważone i tak skomponowane, by uczucie sytości towarzyszyło ci przez kolejnych kilka godzin. Oto składniki i przepis na dietetyczny omlet bananowy:

  • 2 jajka
  • 1 banan
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • szczypta soli
  • łyżeczka oleju do smażenia

Zmiksuj płatki owsiane, po czym dodaj do blendera jajka, banana i szczyptę soli. Miksuj wszystko na gładką masę. Rozgrzej olej na patelni i smaż olej z obu stron na rumiany kolor. Jeśli chcesz, do ciasta możesz dodać odrobinę wanilii. 

Dlaczego omlet jest zdrowy i nietuczący?

Bananowy omlet smakuje słodko, mimo to jednak jest zdrowy i dietetyczny. Decyduje o nim jeden składnik, a w zasadzie jego brak. Do ciasta nie dodajemy mąki pszennej, która nie tylko jest źródłem węglowodanów, ale również zawiera sporo amylopektyny A. To związek, który bardzo szybko podnosi poziom cukru we krwi. Płatki owsiane w porównaniu do mąki mają dużo więcej błonnika. Dzięki temu po ich spożyciu dość długo mamy poczucie sytości. 

Płatki owsiane będące składnikiem omleta są niskokaloryczne, mają też niski indeks glikemiczny. Są więc świetnym wyborem nie tylko dla osób na diecie, ale również dla chorujących na cukrzycę. Dodatkowo zawarty w nich błonnik wspomaga trawienie, co jest bardzo ważne dla osób próbujących zrzucić dodatkowe kilogramy. Rolę mąki w naszym omlecie przejmują również pełne witamin banany. 

Czytaj też: Są słodsze, niż inne rodzaje pomidorów a do tego bardzo zdrowe

Z czym podawać omlet bananowy? Nie zepsuj dietetycznego efektu

Jeśli bananowy omlet ma być rzeczywiście niskokaloryczny, zwróć uwagę na dodatki. Zamiast spoglądać na czekoladę czy słodkie dżemy, możesz dodać do niego owoce, rodzynki, orzechy czy migdały. W roli polewy sprawdzi się natomiast jogurt naturalny, który z owocami stworzy pyszną kompozycję. Dodając do omleta cynamon, podkręcisz swój metabolizm. Podając codziennie omlet z innymi dodatkami sprawisz, że nigdy się nie znudzi. 

Zobacz też:

Szykujesz w weekend imprezę? Te przekąski imprezowe zrobisz w mig

Przepis na ekspresowe ciasto sypane. Idealne dla niezapowiedzianych gości

Włoski deser w wersji z truskawkami. Prosty przepis na truskawkowe tiramisu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | śniadania | zdrowe żywienie