Reklama
Reklama

​Bankomat "połknął" twoje pieniądze? Ekspert radzi, co zrobić w takiej sytuacji

Coraz więcej bankomatów posiada również opcję wpłacania pieniędzy. Dzięki temu na naszym koncie pojawią się środki, a my nie będziemy musieli udawać się do placówki bankowej w określonych godzinach i czekać w kolejkach. Czasem zdarza się jednak, że bankomat "połknie" nasze pieniądze. Dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji.

Dlaczego bankomat "połyka" pieniądze? Ekspert wyjaśnia

Najczęstszym powodem "połykania" pieniędzy przez bankomat, czyli sytuacją, gdy włożymy je do urządzenia, a nie zostaną zarejestrowane, jest ich stan. Już przed dokonaniem transakcji wpłaty na ekranie pojawia się komunikat, że banknoty nie mogą być pogniecione czy podarte. Jeśli włożymy pieniądze w takim stanie do środka urządzenia, prawdopodobnie nie zostaną one zarejestrowane.

Sprawdź również: Zmiany w telefonach milionów Polaków. Operatorzy będą musieli zablokować tę opcję

Drugi powód "połykania" pieniędzy przez bankomat również jest związany z komunikatem, który wyświetla się przed rozpoczęciem wpłaty. Chodzi o ilość banknotów, którą możemy wpłacić na raz. Najczęściej jest to 100 lub 200 sztuk. Jeśli przekroczymy ten próg, może się zdarzyć, że bankomat nie zarejestruje naszych środków.

Ostatni powód jest najmniej prozaiczny, chodzi o pozostawienie ciała obcego między banknotami. Może się zdarzyć tak, że gruby plik pieniędzy mamy zabezpieczony gumką, naklejką czy spinaczem i zapomnimy zdjąć tego elementu przed włożeniem do urządzenia. Zwykle w takim przypadku dojdzie do niezarejestrowania banknotów.

Co zrobić, gdy bankomat "połknie" nasze pieniądze?

Oczywiście bez względu na to, jaki jest powód "połknięcia" pieniędzy przez bankomat, klient musi skontaktować się z bankiem, do którego należy urządzenie. Można to zrobić najczęściej w oddziale, telefonicznie bądź poprzez stronę internetową. Po złożeniu reklamacji bank przeanalizuje dane pochodzące z urządzenia, a także zapis z kamer i na tej podstawie udzieli klientowi odpowiedzi. Jeśli po rozpatrzeniu reklamacji, uzna ją za zasadną, zwróci środki w odpowiedniej wysokości na konto bankowe klienta.

Zobacz też:

​Tyle zarabia przeciętny Polak. GUS podał najnowsze dane o wynagrodzeniach

​Brak tego dokumentu może obniżyć twoją emeryturę. Lepiej szybko dostarcz go do ZUS-u

500 zł mandatu za kwiaty na balkonie? Kara za rośliny to nie wszystko!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieniądze