Reklama
Reklama

Takich bananów lepiej nie kupuj. Drobny szczegół ma znaczenie

Banany to niezwykle popularne owoce, chętnie zjadane przez dzieci i dorosłych. Wiele osób zastanawia się jednak, czy ich wygląd wpływa również na ich właściwości zdrowotne. Jakie banany wybierać, by pozytywnie wpływały na organizm? Warto sprawdzić, co na ten temat mówią specjaliści.

Banany to owoce tropikalne, a z botanicznego punktu widzenia jagody, uprawiane głównie w strefie międzyzwrotnikowej. Owoce poszczególnych gatunków różnią się między sobą między innymi stopniem mączystości czy zawartością cukrów, co nadaje im nieco inny smak i wpływa na ich zastosowanie w kuchni.

Banany są zresztą nie tylko pyszne, ale i zdrowe. Warto więc często włączać je do swojej diety. Jak powinny wyglądać owoce, by były najzdrowsze? Wyjaśniamy, co mówią na ten temat specjaliści.

Jakie banany najlepiej kupić? To radzą eksperci

Wiele osób zastanawia się, czy stopień dojrzałości bananów, a także kolor ich skórki wpływają na ich smak oraz właściwości zdrowotne. Większość kupujących twierdzi, że im ciemniejsza skórka, tym bardziej dojrzałe są banany. Eksperci wskazują, że rzeczywiście w miarę dojrzewania owoców, ich skórka ciemnieje. Najpierw jest ciemnozielona, potem staje się jasnożółta, a na końcu pojawiają się na niej brązowe plamy i z czasem cała ciemnieje.

Brązowe plamy na skórce to efekt fermentacji, zachodzącej w owocu. Z tego względu jeśli jest ich kilka, banany można spokojnie zjeść. Przejrzały banan również często jest jeszcze zdatny do spożycia. Jeśli jednak owoce są zbyt ciemne, wycieka z nich płyn czy dziwnie pachną, lepiej je wyrzucić.

Czytaj też: Nie tylko lawenda odstrasza komary. Ta pospolita roślina działa również na kleszcze 

Jakie banany są najzdrowsze? Takich owoców lepiej nie jedz

Banany to skarbnica zdrowia. Są źródłem magnezu, wapnia, jodu, fosforu, a przede wszystkim potasu, którego zawierają dużo. To również źródło witaminy A, C, E, K i B6. Niezależnie od stopnia dojrzałości, zawartość minerałów w bananach jest taka sama. W miarę dojrzewania owocu, skrobia staje się cukrami prostymi.

Warto pamiętać, że jedzenie bananów, które są brązowe wewnątrz, nie jest zalecane. Oznacza to bowiem, że rozpoczął się w nich proces fermentacji. Nie powinniśmy też spożywać zupełnie zielonych, niedojrzałych bananów. Mogą wywołać problemy trawienne, a także zawierać toksyny, które ulegną neutralizacji dopiero w czasie dojrzewania. 

Zobacz też:

Dodaj do kawy i zmiksuj. Skutecznie budzi i dodaje energii

​Nie wyrzucaj butelki po keczupie. Wykorzystaj ją do smażenia naleśników

Dodaj odrobinę do wody i umyj nią podłogę. Mrówki nie wejdą do domu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | zakupy