Reklama
Reklama

Szybka i prosta przekąska z cukinii. Zrób od razu z podwójnej porcji

Chcesz przyrządzić szybką i prostą przekąskę? Jeśli jesteś w trakcie poszukiwania przepisu, to koniecznie wypróbuj ten na pieczoną cukinię w aromatycznym sosie. To warzywo jeszcze nigdy nie smakowało tak dobrze. Twoja rodzina będzie zajadać się tym daniem, z pewnością poproszą o dokładkę.

Z cukinii możemy przyrządzić wiele dań i przekąsek. Do najpopularniejszych z nich należą placki, natomiast samo warzywo jest często dodawane do surówek i kotletów mielonych. 

Tym razem przedstawiamy przepis na nietypową przekąskę, czyli smażoną cukinię, która jest przyjemnie chrupka. Dodatkowo dajemy do niej aromatyczny sos czosnkowo-koperkowy, idealnie pasujący do tego dania. Tak przygotowane warzywo możemy jeść samodzielnie lub razem z obiadem zamiast tradycyjnej surówki. 

Składniki na smażoną cukinię z sosem czosnkowo-koperkowym

Cukinię warto spożywać, ponieważ jest źródłem witaminy B6 oraz kwasu foliowego. Ponadto w swoim składzie zawiera minerały tj. potas czy mangan. Można ją jeść, będąc na diecie, ponieważ ma jedynie 17 kcal w 100 g

Do przyrządzenia smażonej cukinii z sosem czosnkowo-koperkowym potrzebujemy pięciu produktów i kilku przypraw. Zazwyczaj każdy z nas ma je w swojej kuchni. 

Jakich składników potrzebujemy do zrobienia pieczonej cukinii? Oto lista:

  • 2 cukinie;
  • 4 ząbki czosnku;
  • natka pietruszki;
  • pęczek koperku;
  • oliwa z oliwek;
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka. 

Szybki i prosty przepis na smażoną cukinię z sosem czosnkowo-koperkowym

Przygotowanie przekąski zaczynamy od umycia cukinii. Następnie kroimy ją w grube plastry, które solimy i odstawiamy na 30 minut

W tym czasie przygotowujemy sos. Na początek siekamy czosnek, koperek i natkę pietruszki. Potem wrzucamy te trzy składniki do miski i doprawiamy je solą oraz pieprzem, całość dokładnie mieszając. 

W kolejnym kroku odciskamy cukinię z nadmiaru wody za pomocą ręcznika papierowego. Potem posypujemy ją słodką papryką i smażymy na oliwie z oliwek

Na koniec wykładamy na patelnię składniki z miski i podsmażamy je kilka minut, co chwilę mieszając. W ten sposób powstanie czosnkowo-koperkowy sos, którym smarujemy podsmażone warzywo. 

Polecamy podawać tę przekąskę zarówno do dań mięsnych i rybnych. Można też jeść ją ze świeżym pieczywem. 

Zobacz też:

Moja babcia robi pełną blachę tego ciasta. Po kwadransie zostają tylko okruszki

Kładę truskawki do foremek i zalewam je masą. W mgnieniu oka mam pyszne babeczki

Stanowi fit alternatywę dla grillowanego mięsa. Łatwo przepaść w jego kremowym smaku

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | przekąski