Reklama
Reklama

​Facebook i Instagram już nie będą darmowe. Tyle Polacy zapłacą za korzystanie z mediów społecznościowych

Z mediów społecznościowych korzysta znakomita większość Polaków. Produkty dostarczane przez Metę Marka Zuckerberga są naszą codziennością, w dużej mierze ze względu na to, że są darmowe. Teraz jednak ma się to zmienić. Sprawdź, ile będziesz musiał zapłacić za korzystanie z Facebooka czy Instagrama.

Meta Platforms, Inc. to amerykańska spółka, której prezesem jest Mark Zuckerberg. W 2021 roku została przekształcona z Facebook Inc. Meta jest właścicielem takich mediów społecznościowych jak Facebook, Messenger, Facebook Watch, Meta Portal, Threads, Instagram, WhatsApp, Oculus, Giphy czy Mapillary.

Ile będzie kosztowało korzystanie z Facebooka i Instagrama?

Spółka Meta Inc. złożyła do organów regulacyjnych Uni Europejskiej propozycję wysokości cen za korzystanie ze swoich produktów, a w szczególności Facebooka i Instagrama. Jest to odpowiedź na wprowadzone przez UE przepisy znane jako Digital Markets Act. Chodzi o to, by użytkownik mógł sam decydować o tym, czy wyraża zgodę na łączenie jego danych oraz aktywności z danymi innych firm. Czy Unia Europejska zgodzi się na proponowane stawki? Jeśli tak, to użytkownicy będą musieli sporo zapłacić.

Sprawdź również: Zwrot pieniędzy za prąd. Kto może na niego liczyć?

Ze wstępnych informacji udzielanych przez Meta wynika, że byłby to koszt na poziomie 45 złotych miesięcznie. W tej cenie dostaniemy dostęp do Facebooka lub Instagrama, jednak... tylko i wyłącznie na komputerze. Powiązanie każdego dodatkowego konta z płatną subskrypcją będzie kosztowało użytkownika kolejne 27 złotych. Jeszcze więcej zapłacą osoby korzystające ze smartfonów. W tym przypadku za jedno konto trzeba będzie miesięcznie zapłacić około 62 złote. Wynika to z faktu, że Meta obarcza użytkowników prowizjami, jakie pobiera Google Play oraz App Store.

Jak ominąć konieczność płacenia za korzystanie z mediów społecznościowych?

Jak wynika z wypowiedzi dyrektora generalnego Meta Inc., Marka Zuckerberga, nie jest on zwolennikiem takiego rozwiązania. Uważa, że dostęp do Facebooka czy Instagrama nadal powinien być darmowy i wspierany przez reklamy. Jednak w kontekście nowych regulacji w Uni Europejskiej, nie ma szans na pozostawienie darmowych rozwiązań. Podane stawki odnoszą się do tego, ile dla firmy z Menlo Park jest wart jeden użytkownik.

Sprawdź również: Możesz dostać pieniądze na wymianę starego dachu. Jest tylko jeden warunek

Jednak pozostanie sposób na uniknięcie opłat za korzystanie z Facebooka czy Instagrama. Wystarczy, że użytkownik wyrazi zgodę na przetwarzanie jego aktywności w social mediach na potrzeby uczenia maszynowego oraz personalizowania reklam. W takiej sytuacji Meta pozyskuje środki od reklamodawców, a użytkownik nadal korzysta za darmo ze swoich ulubionych portali. Pozostaje więc pytanie: czy osoby korzystające z Facebooka lub Instagrama wyceniają swoją prywatność na więcej niż kilkadziesiąt złotych miesięcznie?

Zobacz też:

Emerycie, możesz skorzystać z wielu zniżek. Musisz mieć przy sobie jedną rzecz

​Przed nami wzrost podatków. Za to zapłacimy więcej od nowego roku

​Zmiany w 800 plus są już pewne. Te dzieci nie dostaną świadczenia

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieniądze