Reklama
Reklama

​Po 60-tce tez możesz schudnąć. Wystarczy, że będziesz pamiętać o tym

Z wiekiem metabolizm nieco zwalnia, dlatego wiele seniorów może cierpieć z powodu dodatkowych kilogramów. Warto jednak pamiętać, że szczególnie w przypadku osób po 60-tce właściwa dieta jest kluczem dla zdrowia oraz dobrego samopoczucia. Dlatego jeśli zastanawiasz się nad wprowadzeniem jedzeniowych restrykcji, zwróć uwagę na tych kilka szczegółów, które pomogą ci w zachowaniu dobrej kondycji oraz zgrabnej sylwetki.

Seniorzy, którzy przechodzą na dietę, muszą uważać. Oto kilka reguł, których zastosowanie może pomóc im w trosce o zdrowie oraz zgrabną figurę.  

Jak zdrowo schudnąć po 60-tce?

Odchudzanie po 60. roku życia może stanowić wyzwanie. Metabolizm zwalnia, a wiele osób zmaga się z chorobami, które również należy wziąć pod uwagę podczas układania zdrowego jadłospisu. Właściwa waga może pomóc seniorom uniknąć chorób metabolicznych i sercowo-naczyniowych. Może również wspierać ich w utrzymaniu aktywności fizycznej i mobilności bez względu na wiek.

Podczas wprowadzania diety do naszego życia na pierwszym miejscu powinniśmy uwzględnić nasze zdrowie. Osoby, które cierpią na cukrzycę, zbyt wysoki cholesterol oraz inne towarzyszące choroby powinny najpierw skonsultować się z lekarzem. Nagłe ograniczenie kalorii oraz składników odżywczych może negatywnie wpłynąć na ich kondycję. Lekarz może pomóc nam w ułożeniu właściwego jadłospisu lub skierować nas do odpowiedniego specjalisty. Niezwykle ważne jest, aby uszanować swój wiek oraz stan zdrowia przed wdrożeniem intensywnych ćwiczeń czy restrykcyjnej diety.

Zobacz także: Tę maść zrobisz samodzielnie za grosze. Działa na skórę jak najdroższy lifting

Na co należy zwrócić uwagę w diecie po 60-tce?

Badania pokazują, ze wielu seniorów zmaga się ze sporymi niedoborami składników odżywczych w swojej diecie. Dlatego szczególnie ważne jest to, aby dieta seniora była bogata w owoce oraz warzywa. Warto również zwrócić uwagę na odpowiednią suplementację, która może pomóc w zlikwidowaniu niedoborów i poprawieniu ogólnego samopoczucia.

Warto również zwrócić szczególną uwagę na obecność białka w diecie. Badacze z Ohio udowodnili, że spożycie właściwej ilości białka, czyli ok. 0,8 g na kg masy ciała każdego dnia, wpłynęło pozytywnie na procesy starzenia się organizmu oraz pomogło seniorom w budowie beztłuszczowej masy ciała. Spożycie białka pozytywnie wpłynęło również na siłę mięśniową w codziennym życiu. Z kolei Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej podkreśliło jego wartość w kwestii wspomagania gojenia ran, budowania odporności oraz zachowania zdrowego wzroku.

Seniorzy pragnący zrzucić dodatkowe kilogramy powinni również pamiętać, że niezwykle ważna jest również codzienna aktywność fizyczna. Intensywne treningi mogą być jednak zbyt obciążające. Zamiast nich warto wybrać spacery, rowerek stacjonarny czy basen.

Zobacz też:

Wyliczyli, ile ubrań potrzebujemy na cały rok. Większość z nas ma ich o wiele za dużo

Planujesz czyszczenie lamp? Sprawdź, jak prawidłowo umyć klosze i ich nie uszkodzić

Wystarczy odrobina, by białe obrusy lśniły czystością. Wydasz tylko 1,50 zł, a wszyscy będą myśleli, że są nowe

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie