Reklama
Reklama

Możesz chudnąć w czasie snu. To nie żart, a zasady są bardzo proste

Odpowiednie nawyki wieczorem nie tylko wpływają na jakość i higienę snu, ale również potrafią wspomóc proces odchudzania. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach, którymi warto się kierować w czasie wieczornej rutyny. Warto wprowadzić je na stałe do swojej codzienności, a efekty będą zaskakujące. Podpowiadamy, o co należy zadbać, aby móc chudnąć w czasie snu.

Dbając o zdrowie, warto pamiętać również o odpowiedniej jakości śnie, który jak wiadomo, wpływa na wszystko. Co ciekawe, to jaki jest sen oraz czynności wykonywane tuż przed nim, mogą pozytywnie wpłynąć na proces odchudzania. Chcąc zgubić niepotrzebne kilogramy, trzymaj się przed pójściem spać tych kilku wskazówek.

Picie wody wpływa na pobudzenie metabolizmu

Jak wiadomo, picie wody niesie za sobą wiele korzyści dla całego organizmu. Okazuje się, że spożywana wieczorem przed snem może wpłynąć pozytywnie na poprawę sylwetki. Według ekspertów niewystarczająca ilość wody w organizmie odbierana jest przez mózg jako poczucie głodu. Regularne picie wody może zniwelować ten problem. Dotyczy to również czasu poprzedzającego pójście spać.  

Co więcej, picie wody pobudza metabolizm, który odpowiada za utratę dodatkowych kilogramów. Redukuje apetyt, przez co spożywana wieczorem sprawia, że mamy mniejszą ochotę na nocne podjadanie. Jak wiadomo proces odchudzania to odpowiednia aktywność fizyczna i żywienie, jednak warto zadbać również o wystarczające nawodnienie organizmu. Ważna jest odpowiednia ilość wypitej wody, również przed snem.  

Przeczytaj również: Trening cardio dla początkujących. Poradzą z nim sobie nawet rasowi kanapowcy

Odłóż telefon na dwie godziny przed snem

Sen jest kluczowy dla regeneracji organizmu, a tak często jest pomijana jego odpowiednia higiena. Złe nawyki mogą wywołać bezsenność oraz nocne przebudzenia. Jednym z nich jest nadmierne używanie telefonu oraz wszelkich urządzeń, które emitują niebieskie światło tuż przed pójściem spać.  

Każdego dnia jesteśmy narażeni na nadmierną ekspozycję niebieskiego światła, które zakłóca rytm dobowy i utrudnia zasypianie. Chcąc zapewnić sobie wysokiej jakości sen, który wspomoże regenerację, a przy tym przyczyni się do schudnięcia, zrezygnuj ze wszelkich urządzeń emitujących niebieskie światło bezpośrednio przed pójściem spać. Najlepiej telefon zamienić na książkę lub inne relaksujące czynności już na dwie godziny przed snem. Wtedy jego jakość zdecydowanie ulegnie poprawie.  

Dbaj o regularność snu

Nic tak nie wpłynie na wysokiej jakości sen, jak regularność. W pędzie dzisiejszego świata trudniej o nią zadbać, jednak warto dołożyć wszelkich starań, aby ją osiągnąć. Stałe i wypracowane godziny chodzenia spać, jak i wstawania, zapewniają utrzymanie naturalnego rytmu dobowego. To wszystko wpływa na głęboki sen i odpowiednią ilość wypoczynku.  

Zakłócenie rytmu dobowego odbija się na samopoczuciu i ogólnej formie organizmu. Stres i napięcie dodatkowo utrudniają zasypianie i rozregulowują cykl dobowy. Warto więc szczególnie się postarać, aby wypracować swoją własną rutynę, która pozytywnie wpłynie na sen i tym samym na proces odchudzania.  

Każda, nawet najmniejsza zmiana wieczornych nawyków to ważny krok w dbaniu o zdrowie i sylwetkę. Odłożenie telefonu, wykonanie krótkiej serii ćwiczeń rozciągających przed snem czy wypicie szklanki wody to już milowe kroki ku osiągnięciu założonych celów. Aby zbilansowana dieta i ćwiczenia były efektywne, ważny jest również wysokiej jakości sen. To on odpowiada za odpowiednią regenerację organizmu, dobre samopoczucie, a także efektywne spalanie kalorii. 

Zobacz też:

Zapomnij o gąbce czy ściereczce. Przetrzyj okna tym, a pozbędziesz się smug

Ile proszku naprawdę potrzeba do zrobienia prania? Wiele osób popełnia błąd

Wkładasz gorące garnki do lodówki? Lepiej przestań, awaria to tylko jedna z konsekwencji

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie