Reklama
Reklama

Jedz codziennie na śniadanie, a jelita ci podziękują. W końcu pozbędziesz się oponki

Ostatnio prawdziwą furorę wśród miłośników zdrowego jedzenia robi jogurt grecki. Zyskuje coraz więcej fanów, którzy włączają go do codziennego menu. Na jego bazie można przyrządzić wiele smacznych dań, bogatych w cenne wartości odżywcze. Regularne spożywanie tego produktu poprawia pracę jelit i powoduje, że brzuch staje się płaski.

Osoby, które dbają o zdrowe i zbilansowane posiłki, coraz częściej sięgają po jogurt grecki. Składa się głównie z mleka krowiego lub owczego, zawiera białko i probiotyki, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Poza tym jego regularne spożywanie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej, szczególnie z brzucha. Może też znacznie zredukować wzdęcia. 

Chcesz mieć zdrowe jelita i brzuch bez oponki? Jedz jogurt grecki

Regularne spożywanie jogurtu greckiego znacznie poprawia pracę jelit. Dzieje się tak, ponieważ probiotyki w nim zawarte odpowiadają za regulację tej pracy, a także za wspomaganie wchłaniania składników odżywczych. Poza tym wzmacniają odporność, chroniąc przed różnymi infekcjami. 

Z kolei białko syci na długi czas, dzięki czemu ograniczamy podjadanie między posiłkami. Ponadto ten produkt jest niskokaloryczny (ma 60 kcal w 100 g), dlatego z powodzeniem można spożywać go, będąc na diecie redukcyjnej. 

Jogurt grecki nie powinien być spożywany przez osoby mające infekcje, zapalenie zatok czy nadmiar śluzu w gardle. W takim przypadku może nasilić uciążliwe objawy. 

Nie zaleca się także spożywanie tego produktu przez osoby mające tendencje do marznięcia, zwłaszcza zimą. Wtedy lepiej, aby zjadły ciepły posiłek. 

Jogurt grecki na śniadanie. Z czym go jeść?

Na bazie jogurtu greckiego możemy przyrządzić zdrowe i sycące śniadanie. Wystarczy, że dodamy do niego musli, orzechy, miód i ulubione owoce. Warto też spożywać go z płatkami owsianymi, co jeszcze bardziej spotęguje proces spalania tkanki tłuszczowej.

Ten zdrowy produkt nie musimy jeść tylko na śniadanie. Możemy wykorzystać go do przyrządzenia różnych sosów, dipów czy marynat. Z powodzeniem zastąpi kaloryczny majonez używany do sałatek. 

Na bazie jogurtu greckiego możemy zrobić odżywczy koktajl. Poza tym warto dodawać go do ciast i babeczek. 

Zobacz też:

Tym sposobem wybielisz zżółknięte trampki po praniu. Wszystko czego potrzebujesz, masz w kuchni

Tego lata otarcia na udach nie będą problemem. Tak pozbędziesz się ich w zaledwie chwilę

Ukryte zastosowanie papieru do pieczenia. Potrafi zdziałać cuda w łazience

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie