Reklama
Reklama

Co wieczór jedz po 2 łyżki. Szybko pożegnasz problemy z zasypianiem

Masz problemy z zasypianiem? Męczą cię nieprzespane noce? Zanim pójdziesz po leki do apteki, wypróbuj produkt, który często dodajemy do pieczywa oraz do sałatek. Wystarczą 2 łyżki tych pestek, aby w końcu zasypiać o wczesnej godzinie.

Sen to jeden z najważniejszych elementów naszego życia, który wpływa zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Niestety wiele osób ma problem z zasypianiem lub z wybudzaniem się w nocy. Jedną z przyczyn może być jedzenie nieodpowiednich produktów przed pójściem spać.

Mało kto wie, że pestki dyni pomagają w szybszym zaśnięciu. Zazwyczaj używamy ich nieświadomie do sałatek lub do pieczywa, z którymi idealnie się komponują. To właśnie ten produkt może wpłynąć na jakość i długość snu. Wszystko dzięki pewnym składnikom. 

Pestki dyni na dobry sen

Suszone pestki dyni to źródło zdrowego oleju, warto dodawać je zatem przekąsek lub dań. Osoby mające problem z zasypianiem powinny jeść wieczorem 2 łyżki pestek. Jak wpływają na sen?

Pestki dyni zawierają magnez, który wspiera pracę mięśni, dla też ułatwia ich relaksację. To właśnie on odpowiada za wydzielanie melatoniny, czyli hormonu wpływającego na dobry sen. 

Oprócz magnezu w tym produkcie jest także tryptofan, czyli aminokwas odpowiadający za jakość snu, stymulujący produkcję serotoniny, inaczej nazywanej hormonem szczęścia. Niedobór tryptofanu może prowadzić do depresji. 

Jakie przekąski powinniśmy jeść wieczorem, przed snem?

Pestki dyni to nie jedyna przekąska, którą warto jeść wieczorem, przed snem. Te produkty powinniśmy spożywać zanim pójdziemy spać:

  • chudy nabiał np. twarożek;
  • chude mięso;
  • jajka gotowane na twardo lub na miękko;
  • kapusta pekińska;
  • wędzone ryby;
  • zupa krem.

Pamiętajmy, że kolacja powinna być zarówno lekka, jak i pożywna. Unikajmy zatem spożywania ciężkich potraw tj. kotlety mielone czy schabowe. Nie objadajmy się także słodyczami. 

Wieczorem, przed snem warto jeść produkty bogate w tryptofan, nie tylko pestki dyni. Dobrym przykładem są orzechy włoskie, migdały, siemię lniane, szpinak czy banany. Zaleca się również spożywanie produktów sojowych. Dzięki takim zmianom pożegnamy problemy z zasypianiem.

Zobacz też:

​To ćwiczenie angażuje setki mięśni. Trenuj 3 razy w tygodniu, a wyrzeźbisz sylwetkę

​Jest niskokaloryczny i pełen witamin. Sezon już trwa, więc jedz regularnie

Znajomi owijają walizki folią spożywczą? Gdy to przeczytasz, zrobisz tak samo

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | domowe sposoby