Reklama
Reklama

Ten gatunek ryby ma delikatne i smaczne mięso. Idealny na rybę po grecku

Ryba po grecku to potrawa, bez której trudno wyobrazić sobie wigilię w wielu polskich domach. Jeżeli w tym roku zagości również na twoim świątecznym stole, koniecznie zwróć uwagę na główny składnik, który wykorzystujesz do jej przygotowania. To popularne danie będzie znacznie zdrowsze i smaczniejsze, jeżeli do postawisz na konkretny gatunek ryby.

Poza śledziem w śmietanie i kultowym karpiem elementem niemalże obowiązkowym na wigilijnym stole jest także ryba po grecku. Jeżeli ty również należysz do jego fanów, w tym roku przygotowujesz go i chcesz, aby posmakował całej rodzinie, do jego przygotowania powinieneś wybrać zdrowe i pożywne składniki. 

Najważniejszy jest oczywiście ten główny. Gatunek ryby potrzebnej do ryby po grecku powinien być nie tylko delikatny i zawierać mało ości. Koniecznie wybierz tę, której mięso  stanowić będzie źródło witamin i składników odżywczych, a nie ogromnych pokładów rakotwórczej rtęci.

Te ryby omijaj w sklepie szeroki łukiem mimo niskiej ceny. Nie należą do najzdrowszych

Niezależnie od tego, czy jadasz ją na ciepło, czy na zimno, lepiej nie przygotowuj ryby po grecku z takich gatunków jak: panga czy ryba maślana. Pomimo dostępności w niemal każdym markecie oraz atrakcyjnej, niskiej ceny bardzo często zawierają one toksyny i rtęć, a ich wartości odżywcze pozostawiają wiele do życzenia. Z tego samego powodu najlepiej odpuścić sobie również zakup płoci, okonia czy węgorza.

Może cię zainteresować: Świąteczny karp z przepisu siostry Anastazji. Wyjdzie smaczny i chrupiący jak nigdy

Ten gatunek ryby jest najlepszy na rybę po grecku. Jest wartościowy, ma delikatne i smaczne mięso

Jedną z najsmaczniejszych, a zarazem najbardziej wartościowych produktów, z których możesz przygotować rybę po grecku, jest miruna. Gatunek najczęściej występuje w Pacyfiku i Oceanie Spokojnym. Jego mięso jest smaczne, delikatne, nie pachnie zbyt intensywnie, a przy okazji zawiera mało ości. 

Miruna jest również rybą niskokaloryczną, przez co bez obaw mogą po nią sięgać osoby na diecie. Zawiera około 78 kcal w 100 gramach, ale jednocześnie posiada sporo zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3, minerałów witamin i aminokwasów. 

A co na rybę po grecku, jeżeli nie miruna? Wartościowy posiłek na pewno przygotujesz również z dorsza lub mintaja. Pamiętaj jednak, ze wybór odpowiedniego gatunku to jeszcze nie wszystko. 

Aby danie "ryba po grecku" było zdrowe i smaczne, potrzebne są ci również inne składniki m.in.: 

  • marchew
  • pietruszka
  • seler
  • cebula
  • sos pomidorowy (najlepiej naturalny)
  • przyprawy

Zobacz też:

Dzieci pokochają truskawki w tej formie. Zrób więcej, bo zajadać się będzie cała rodzina

Te lody zasmakują wszystkim. Wymyślił je Robert Makłowicz

Ryż po ugotowaniu za bardzo się klei? Winny jest popularny błąd

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowe żywienie | święta