Reklama
Reklama

Te owoce działają jak eliksir młodości. Idealne na odchudzanie i zachowanie młodego wyglądu

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy i zachować młody wygląd? Jeśli tak, to warto włączyć do diety cenny dodatek, jakim są jagody goji. Zanim jednak zaczniesz je spożywać, musisz pamiętać o paru ważnych rzeczach m.in. o dawkowaniu tych małych owoców. Sprawdź już teraz najważniejsze informacje o jagodach goji.

Czasem warto skorzystać z rodzimych darów natury, które zazwyczaj nie powodują alergii, a organizm z łatwością je przyswaja i wykorzystuje. Możemy wzbogacić nimi codzienną dietę i czekać na upragnione efekty. Tak może być z jagodami goji. 

Dlaczego warto spożywać jagody goji?

Jagody goji są owocami pochodzącymi z krzewu kolcowoju pospolitego, spożywano je już kilka tysięcy lat temu. Mają pozytywny wpływ na zdrowie naszego organizmu, wspomagają także odchudzanie. Przyspieszają przemianę materii i poprawiają perystaltykę jelit. Włączone do codziennej, odpowiednio zbilansowanej i zróżnicowanej diety będą skutecznie wspierać walkę z nadprogramowymi kilogramami. 

Jagody goji znane są również z tego, że mają pozytywny wpływ na odporność, polepszają pamięć i koncentrację.

Co zawierają jagody goji? Małe owoce o bogatym składzie

Jagody goji, podobnie jak inne owoce jagodowe zawierają cenne składniki dla naszego zdrowia. W swoim składzie mają witaminę C, E oraz te z grupy B, a także barwniki o właściwościach przeciwutleniających

W jagodach goji znajdziemy także ważne biopierwiastki tj. żelazo, potas, wapń, cynk i selen. Mają również cenne białka, błonnik oraz sterole roślinne obniżające poziom złego cholesterolu. 

Dawkowanie jagód goji - zachowaj umiar

Przy wdrażaniu do diety jagód goji, powinniśmy zachować umiar. Dzienna dawka spożycia nie może przekroczyć od 5 do 15 g, czyli 70 owoców. Jeśli przekroczymy tę ilość, to owoce spowodują przeczyszczenie. 

Osoby przyjmujące leki przeciwzakrzepowe nie powinny włączać do diety jagód goji. Z kolei w przypadku chorób przewlekłych niezbędna jest konsultacja lekarska. 

Zobacz też:

Moja babcia robi pełną blachę tego ciasta. Po kwadransie zostają tylko okruszki

Kładę truskawki do foremek i zalewam je masą. W mgnieniu oka mam pyszne babeczki

Stanowi fit alternatywę dla grillowanego mięsa. Łatwo przepaść w jego kremowym smaku

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie