Reklama
Reklama

Dodaj trochę do kawy i pij regularnie. Boczki znikną raz na zawsze

Wiele osób nie wyobraża sobie kawy bez mleka i cukru, to najczęściej dodawane składniki do tego napoju. Niektórzy dodają trochę masła lub oleju, aby stworzyć kawę kuloodporną, która ma być zdrowa i energizująca. Znamy jednak przepis na jeszcze inną wersję zdrowej kawy z nietypowym dodatkiem. O jakim mowa? Sprawdź już teraz.

Coraz większą popularność zyskuje kawa z dodatkiem tahini, czyli z pastą sezamową. Miłośnicy napojów kawowych bardzo chwalą jej smak. Warto poznać też jej wpływ na zdrowie. Przedstawiamy przepis i korzyści zdrowotne z picia kawy tahini. 

Jak zrobić kawę z tahini?

Składnik tahini, czyli pasta sezamowa pochodzi z Azji i Bliskiego Wschodu i jest przyrządzana z prażonych ziaren. Często dodaje się ją do koktajli, hummusu, służy też jako dodatek do przygotowania chałwy

Tahini możemy kupić w sklepie spożywczym lub wykonać taką pastę samodzielnie. W tym celu prażymy 400 g ziaren sezamu na patelni, co jakiś czas mieszając. Potem przesypujemy je do blendera i dodajemy 6 łyżek oliwy. Całość blendujemy do uzyskania kremowej masy, którą następnie przelewamy do słoiczka i umieszczamy w lodówce. Jak zatem zrobić kawę z pastą sezamową?

Na początek wsypujemy jedną łyżeczkę kawy do kubka i zalewamy ją 200 ml wrzącej wody. Dolewamy trochę mleka, a także dodajemy łyżeczkę tahini. Całość mieszamy do momentu połączenia składników. Możemy także użyć spieniacza do mleka, aby uzyskać kremową konsystencję. 

Korzyści zdrowotne picia kawy z tahini

Kawa z tahini stanowi źródło białka i zdrowych tłuszczy. W tym napoju znajduje się także błonnik, który przyczynia się do lepszego trawienia pokarmu. Dzięki regularnemu piciu tego napoju możemy zrzucić zbędne kilogramy i usprawnić pracę jelit.  

Kawa z dodatkiem pasty sezamowej zawiera wiele witamin z grupy B, a także minerały tj. żelazo, wapń, cynk, magnez oraz mangan. Taki napój kawowy obniża poziom cholesterolu we krwi, skutecznie chroni przed cukrzycą i starzeniem się organizmu. Poza tym łagodzi stany zapalne, a nawet poprawia pamięć i koncentrację

Zobacz też:

​Gotujesz bób? Koniecznie użyj tego dodatku, by podkręcić kolor i smak

Fasolka szparagowa traci smak i chrupkość? Popełniasz ten błąd podczas gotowania

Najlepsze ogórki kiszone z przepisu siostry Anastazji. Zawsze się udają

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | zdrowe żywienie