Reklama
Reklama

​Dietetyczne ciastka owsiane bez pieczenia i bez cukru. Wystarczy wymieszać składniki w rondelku

Każdemu z nas, nawet na restrykcyjnej diecie, od czasu do czasu zdarza się ochota na słodycze. W takim przypadku najlepiej przygotować coś, co nie wymaga od nas spędzenia ogromu czasu w kuchni, a zarazem nie zrujnuje naszego bilansu kalorycznego. Poznaj przepis na dietetyczne ciastka owsiane bez pieczenia i bez cukru.

Składniki na dietetyczne ciastka owsiane

Do przygotowania dietetycznych ciastek owsianych bez pieczenia i bez cukru potrzebne będzie:

  • 100 g masła,
  • 180 g śmietany 12% lub 150 g mleka,
  • 32 g kakao,
  • 330 g szklanki górskich płatków owsianych,
  • słodzik.

W tym przepisie słodzika używamy wg uznania. Możemy wykorzystać ksylitol (75-110 g) lub erytrytol (105-155 g). Jeśli nie chcemy skorzystać ze słodzików, możemy również użyć miodu (160 g). Najmniej kaloryczny z tych produktów jest oczywiście erytrytol — w 100 g ma jedynie 24 kcal, natomiast w 100 g ksylitolu znajduje się 10 razy więcej kalorii.

Sprawdź również: Przyspiesza metabolizm i pomaga schudnąć. Wystarczy pół szklanki dziennie, by pozbyć się oponki

Jak przygotować dietetyczne ciastka owsiane?

Przygotowanie dietetycznych ciastek owsianych bez pieczenia i bez cukru jest nie tylko szybkie, ale również niezwykle proste. Do rondelka włóż kakao, masło, słodzik i śmietanę, gotuj do momentu rozpuszczenia się masła. Po zagotowaniu gotuj jeszcze przez 3 minuty. Zdejmij rondel z ognia, wsyp płatki owsiane i dokładnie wymieszaj. Odstaw masę na 10 minut, by przestygła. W międzyczasie wyłóż blachę papierem do pieczenia. Łyżką nabieraj niewielką ilość masy, formuj w kulkę, następnie delikatnie spłaszcz i układaj na blaszce. Odłóż blachę do wystudzenia do temperatury pokojowej, a potem włóż do lodówki na 2-3 godziny.

Dietetyczne ciastka owsiane — wartości odżywcze

Cała masa na dietetyczne ciastka owsiane bez pieczenia i bez cukru ma 2380 kcal, w tym 230 g węglowodanów, 135 g tłuszczy oraz 51 g białka. W zależności od tego, jak duże będą nasze ciastka i ile sztuk nam wyjdzie, kaloryka będzie się zmieniała. Jeśli z podanego wyżej przepisu zrobimy 25 sztuk dietetycznych ciastek owsianych bez pieczenia i bez cukru, w jednym ciastku będą tylko 92 kcal, w tym 9 g węglowodanów, 5,5 g tłuszczów oraz 2 g białek. Są to idealne wartości dla małej przekąski w ciągu dnia.

Zobacz też:

Szybki i tani przepis na deser z mleka skondensowanego. Te kuleczki pokochają wszyscy

Puszyste ciasto budyniowe, idealne do kawy. Zrobisz je w 30 minut

Dodaj dwa składniki do ziemniaków z wczorajszego obiadu i zrób przekąskę, która zachwyci każdego

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przepisy | przekąski | ciasta bez pieczenia