Tysiące odbiorców dostaną korekty faktur za prąd. Firma przyznaje się do błędu
Wysokość rachunków za prąd w ostatnim czasie może przerazić. Szczególnie od drugiej połowy roku, gdy przestało obowiązywać zamrożenie cen energii. Jednak na początku października wielu klientów Energi może otrzymać dobre wiadomości. Sprawdź, którzy klienci dostaną korektę faktury za prąd i z jakiego powodu.
O zmianach w rozliczeniach energii wiadomo już od 2021 roku. Jednak jak widać, nie każda firma się do nich dostosowała. Jednym z takich przedsiębiorstw jest właśnie Energa. Chodzi o fakt, że do 30 czerwca energia wprowadzana do sieci była rozliczana zgodnie z rynkową ceną w danym miesiącu, a od 1 lipca miały być prowadzone na podstawie ceny giełdowej na rynkach następnego dnia. Właśnie z tego powodu faktury przekazywane klientom Energi mają błąd, który może skutkować złym naliczaniem ceny. Chodzi o rachunki wystawione w lipcu, sierpniu i wrześniu.
Sprawdź również: Znajdziesz je w wielu polskich domach. Za ich używanie grozi 5 tys. zł kary
Właśnie z tego względu na stronie internetowej firmy został opublikowany komunikat do klientów, w którym obwieszczono skorygowanie tych nieprawidłowości. Kogo one dotyczą? W komunikacie wskazano klientów, którzy rozliczają się w grupie taryfowej G12w oraz G12r. Chodzi o odbiorców rozliczanych na podstawie standardowego cennika oraz oferty rabatowej. Taryfa G12w (Oszczędne Noce i Weekendy) to niższe ceny prądu w dni powszednie w godzinach 12-15 oraz 22-6, a także w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku taryfy G12r (Ekonomiczna Dolina) niższe ceny prądu obowiązują w godzinach 12-16 i 22-7.
Zobacz też:
Pomoc w sprzątaniu dla seniorów. Bezpłatne usługi do końca roku
Kierowcy w tym mieście muszą się szykować na kontrole parkingów. Posypią się mandaty
Masz tylko 10 lat pracy? Sprawdź, czy przysługuje ci emerytura