Reklama
Reklama

​Prawie każdy może skorzystać z tej ulgi. Dzięki niej zmniejszysz podatek o ponad 1500 zł

Wielkimi krokami zbliża się czas rozliczeń z Urzędem Skarbowym, a co za tym idzie szukania możliwości optymalizacji podatku. Jednym z najpopularniejszych sposobów są ulgi podatkowe, jednak konieczne jest spełnienie pewnych warunków. Sprawdź, kto może skorzystać z ulgi na internet i zmniejszyć podatek o ponad 1500 zł.

Kiedy przysługuje ulga na internet?

Z ulgi na internet mogą skorzystać osoby, które uzyskują dochody opodatkowane według skali podatkowej lub ryczałtem ewidencjonowanym. Odliczeniu podlegają wydatki, które podatnik poniósł w związku z używaniem Internetu. Chodzi zarówno o łącze stałe, jak i bezprzewodowe. Z kolei w ramach ulgi internetowej nie można odliczyć wydatków na bieżące utrzymanie, instalację, modernizację, opłaty aktywacyjne, rozbudowę, zakup komponentów sieci czy zakup sprzętu.

Ile razy można odliczyć ulgę na internet? Jakie są limity?

W przypadku ulgi na internet obowiązują pewne limity. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że można z niej skorzystać jedynie dwa razy i to w latach następujących po sobie. Oznacza to, że jeśli podatnik pierwszy raz skorzystał z ulgi na internet w 2022 roku, musi skorzystać z niej, składając deklarację podatkową za 2023 rok. W innym przypadku taka możliwość po prostu przepadnie.

Sprawdź również: Regulujesz kaloryfer w ten sposób? Zapłacisz więcej za ogrzewanie

Dodatkowo w przypadku ulgi na internet każdemu podatnikowi przysługuje indywidualne rozliczenie. Oznacza to, że zarówno żona, jak i mąż, prowadzący wspólne gospodarstwo domowe, mogą skorzystać z ulgi dwukrotnie, jeśli spełnią powyższe wymagania. Każdy, kto chce skorzystać z tej ulgi, musi także pamiętać, że limit nie przechodzi na kolejny rok. Jest to szczególnie ważne dla osób, które nie odliczą ulgi na internet (np. z powodu braku dochodu) w kolejnym roku.

Dla podatników, którzy chcą skorzystać z ulgi na internet, ważny jest również limit odliczeń. Wynosi on 760 zł w danym roku podatkowym. Dodatkowo konieczne jest posiadanie dokumentów, które potwierdzą poniesienie wydatku na Internet. Powinny one zawierać:

  • dane identyfikujące kupującego,
  • dane identyfikujące sprzedającego usługę,
  • kwotę do zapłaty,
  • rodzaj usługi.

Mogą to być faktura, rachunek, a także każdy inny dowód, który zawiera podane wyżej dane. W przypadku dokumentów, które nie posiadają informacji o tym, że są zapłacone, podatnik powinien posiadać potwierdzenie zapłaty.

Zobacz też:

​ZUS wyliczył ci zbyt niską emeryturę? Złóż wniosek i zyskaj dodatkowe pieniądze, które ci się należą

Lubisz chodzić do kina? Szykuj się na podwyżki. Ceny biletów idą ostro w górę

​Ponad 3000 zł rocznie więcej do emerytury. Uprawnieni muszą tylko złożyć wniosek, ale nie do ZUS-u

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieniądze | podatki