Prawie każdy może skorzystać z tej ulgi. Dzięki niej zmniejszysz podatek o ponad 1500 zł
Wielkimi krokami zbliża się czas rozliczeń z Urzędem Skarbowym, a co za tym idzie szukania możliwości optymalizacji podatku. Jednym z najpopularniejszych sposobów są ulgi podatkowe, jednak konieczne jest spełnienie pewnych warunków. Sprawdź, kto może skorzystać z ulgi na internet i zmniejszyć podatek o ponad 1500 zł.
Z ulgi na internet mogą skorzystać osoby, które uzyskują dochody opodatkowane według skali podatkowej lub ryczałtem ewidencjonowanym. Odliczeniu podlegają wydatki, które podatnik poniósł w związku z używaniem Internetu. Chodzi zarówno o łącze stałe, jak i bezprzewodowe. Z kolei w ramach ulgi internetowej nie można odliczyć wydatków na bieżące utrzymanie, instalację, modernizację, opłaty aktywacyjne, rozbudowę, zakup komponentów sieci czy zakup sprzętu.
W przypadku ulgi na internet obowiązują pewne limity. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że można z niej skorzystać jedynie dwa razy i to w latach następujących po sobie. Oznacza to, że jeśli podatnik pierwszy raz skorzystał z ulgi na internet w 2022 roku, musi skorzystać z niej, składając deklarację podatkową za 2023 rok. W innym przypadku taka możliwość po prostu przepadnie.
Sprawdź również: Regulujesz kaloryfer w ten sposób? Zapłacisz więcej za ogrzewanie
Dodatkowo w przypadku ulgi na internet każdemu podatnikowi przysługuje indywidualne rozliczenie. Oznacza to, że zarówno żona, jak i mąż, prowadzący wspólne gospodarstwo domowe, mogą skorzystać z ulgi dwukrotnie, jeśli spełnią powyższe wymagania. Każdy, kto chce skorzystać z tej ulgi, musi także pamiętać, że limit nie przechodzi na kolejny rok. Jest to szczególnie ważne dla osób, które nie odliczą ulgi na internet (np. z powodu braku dochodu) w kolejnym roku.
Dla podatników, którzy chcą skorzystać z ulgi na internet, ważny jest również limit odliczeń. Wynosi on 760 zł w danym roku podatkowym. Dodatkowo konieczne jest posiadanie dokumentów, które potwierdzą poniesienie wydatku na Internet. Powinny one zawierać:
- dane identyfikujące kupującego,
- dane identyfikujące sprzedającego usługę,
- kwotę do zapłaty,
- rodzaj usługi.
Mogą to być faktura, rachunek, a także każdy inny dowód, który zawiera podane wyżej dane. W przypadku dokumentów, które nie posiadają informacji o tym, że są zapłacone, podatnik powinien posiadać potwierdzenie zapłaty.
Zobacz też:
Prawie miesiąc w sanatorium za darmo. Sprawdź, czy możesz skorzystać i złóż wniosek
Tyle pieniędzy wydamy na święta 2024. Dla wielu osób to ogromny koszt
Te osoby skorzystają z darmowej komunikacji miejskiej w Małopolsce. Od stycznia duże zmiany