Który z popularnych sklepów jest tańszy? Znany youtuber porównał ceny w Biedronce i Lidlu
Od jakiegoś czasu całą Polskę ogarnęła medialna wojna pomiędzy Biedronką a Lidlem o miano najtańszego sklepu w naszym kraju. Reklamy wskazujące na niższe ceny w danym dyskoncie atakują nas na każdym kroku. Znany youtuber postanowił to sprawdzić na własną rękę. Zobacz, który koszyk okazał się tańszy w jego porównaniu.
MrKryha to twórca, który działa na polskim YouTubie od 2016 roku. W tym czasie zgromadził ponad 600 tys. subskrybentów, a poruszanymi przez niego tematami jest przede wszystkim jedzenie. Jednym z najbardziej popularnych jego filmików jest wydanie 1000 zł na jedzenie w McDonald’s (siedem lat temu) czy test najostrzejszego kebaba w Polsce. Teraz postanowił sam rozstrzygnąć pojedynek na ceny między Biedronką a Lidlem.
Sprawdź również: Tyle może wynosić płaca minimalna w 2025 roku. Znamy najnowsze prognozy
Kilka dni temu udostępnił na swoim kanale film, w którym udał się do konkurencyjnych dyskontów położonych obok siebie i zrobił zakupy. Na jego liście znalazły się następujące produkty:
- 1 kg sera Gouda w plastrach (marka własna),
- chleb tostowy pszenny (marka własna),
- cukier (Sweet Family w Biedronce, Polski Cukier w Lidlu),
- jogurt do picia (Bakoma),
- ketchup (Heinz),
- masło (marka własna),
- mleko bez laktozy (marka własna),
- panierowane polędwiczki z kurczaka (marka własna),
- serek wiejski (Piątnica),
- zupa błyskawiczna o smaku kurczaka Złoty (Vifon).
Film ma już ponad 400 tys. wyświetleń i jednoznacznie wskazuje, który sklep jest tańszy i o ile.
Co ważne, youtuber w trakcie porównania nie korzystał z aplikacji, zniżek czy ofert promocyjnych na tzw. wielosztuki. Dodatkowo odwiedził sklepy znajdujące się w tej samej miejscowości, a dokładniej naprzeciwko siebie. Jaki jest ostateczny werdykt pojedynku na najtańsze zakupy? Na filmiku widać, że dużo tańszy w Biedronce był cukier (2 zł taniej niż w Lidlu), natomiast w Lidlu tańsze było masło (o 2 zł tańsze niż w Biedronce). Ostatecznie MrKryha wydał 71,05 zł w Biedronce i 71,90 zł w Lidlu. Różnicą 85 groszy w pojedynku youtubera zwyciężyła Biedronka.
Zobacz też:
Tysiące odbiorców dostaną korekty faktur za prąd. Firma przyznaje się do błędu
"Październikowa promocja" w sanatoriach. Kuracjusze zapłacą dużo mniej
Emeryci zapomnieli, że mają tam oszczędności. To ponad 230 mld złotych