Duże zmiany w social mediach. Czy będziemy płacić za korzystanie z Instagrama i Facebooka?
Aplikacje takie jak Instagram i Facebook są używane przez większość z nas. Codziennie je uruchamiamy, oczekując świeżej dawki informacji, rozrywki, czy potrzebując skomunikować się ze znajomymi lub nawiązać nowe znajomości. Dlatego perspektywa naliczania płatności za korzystanie z social media wywołała gorącą dyskusję.
W tym miesiącu gruchnęła wiadomość, że firma Meta Platforms należąca do Marka Zuckerberga będzie naliczała płatność za korzystanie z Instagrama i Facebooka. Wiadomo już, jakie stawki zostaną wyznaczone przez właściciela najpopularniejszych social mediów.
Warto też zaznaczyć, że nie wszyscy będą musieli od razu zapłacić. Zmiany będą dotyczyć konkretnej grupy użytkowników, mającej specyficzne wymagania. Płatności zostaną naliczane już od listopada. Co trzeba wiedzieć na temat tej nowości?
Za korzystanie z Instagrama i Facebooka trzeba będzie zapłacić około 45-60 złotych. Takie zasady subskrypcji obejmą użytkowników na terenie Unii Europejskiej, Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Szwajcarii. Tym samym zmiany dotkną również Polaków.
Uzasadnieniem opłat jest to, że rosnące regulacje dotyczące sposobu gromadzenia i wykorzystywania danych użytkowników w Europie wymuszają na Meta Platforms dodatkowe nakłady finansowe. W celu ich rekompensaty będą naliczane opłaty.
Jeśli ktoś nie będzie miał ochoty zapłacić za Instagrama i Facebooka, to wciąż istnieje taka możliwość. Subskrypcje obowiązujące już od listopada dotyczą te osoby, które chciałyby wykupić abonament na popularne aplikacje bez reklam. Dlatego ci, którym nie przeszkadza marketing rozmaitych firm, usługodawców, czy podmiotów rządowych lub non-profit, nie będą musieli płacić kwot rzędu 45-60 zł.
Czytaj również: Oto najczęściej wybierane kody PIN. Jeśli twój jest na liście, lepiej szybko go zmień
Firma Meta Platforms ma około 258 mln użytkowników miesięcznie na Facebooku oraz 257 mln na Instagramie w Unii Europejskiej. Natomiast na całym świecie jest to zawrotna liczba 3,88 mld użytkowników.
Za sprawą abonamentu bez reklam Instagram oraz Facebook dołączą do serwisów takich jak YouTube i Spotify. Aplikacje są dostępne zarówno w wersji standardowej, jak i płatnej - premium, umożliwiającej korzystanie użytkownikom z licznych dodatkowych funkcji oraz przeglądanie zawartości bez konieczności oglądania reklam.
Zobacz też:
Ważne pisma w skrzynkach milionów Polaków. Nadchodzą nieuniknione podwyżki
Tak możesz zaoszczędzić na energii elektrycznej. Komu opłaca się to rozwiązanie?
Ponowne przeliczenie emerytur. Nawet 100 tys. osób może dostać wyższe świadczenie