Reklama
Reklama

Jeśli nie miałeś 5 z matmy nie dasz rady podać prawidłowego wyniku

Każdy wie, że jeśli chce ćwiczyć swoje ciało, musi iść na siłownię. A co w przypadku, gdy chcemy ćwiczyć nasz umysł? W takiej sytuacji najlepiej iść na… lekcję matematyki. Sprawdź, czy uda ci się rozwiązać tę zagadkę matematyczną dla piątkowych uczniów i zrób coś, za co twój umysł ci podziękuje.

Dlaczego warto rozwiązywać działania matematyczne?

Rozwiązywanie działań matematycznych ma wiele korzyści i to zarówno praktycznych, jak i intelektualnych. Przede wszystkim to rozwój umiejętności logicznego myślenia, która jest przydatna nie tylko w nauce, ale także w codziennym życiu.

Druga kwestia to poprawa koncentracji, bo rozwiązywanie działań wymaga skupienia, szczególnie w przypadku bardziej skomplikowanych problemów. Trzecia sprawa — ważna dla osób w każdym wieku — to trening mózgu. Matematyka to doskonały trening naszego umysłu i powinniśmy go wykonywać regularnie.

Sprawdź również: Ta zagadka jest dla prawdziwych matematycznych orłów. Niewiele osób podaje poprawny wynik

Jak rozwiązać tę zagadkę matematyczną dla piątkowych uczniów?

Kluczem do poprawnego wyniku w tym działaniu jest znajomość kolejności wykonywania działań. Zgodnie z tą zasadą zaczynamy od nawiasów, czyli 8 - 2 = 6 oraz 3 + 1 = 4. Następnie rozwiązujemy potęgowanie. 4 podniesione do potęgi 2 równa się 16, natomiast 2 podniesione do potęgi 3 równa się 8. Po tych działaniach nasze wyrażenie wygląda tak: 6 / 2 × 16 - 5 × 8. Znów korzystamy z kolejności wykonywania działań, więc:

  1. 6 / 2 = 3
  2. 3 × 16 = 48

Następnie przechodzimy do mnożenia 5 × 8 = 40. Na koniec zostało nam odejmowanie 48 - 40 = 8. I to jest prawidłowe rozwiązanie tej zagadki matematycznej dla piątkowych uczniów.

Zobacz też:

​Wystarczy jedna formułka z podstawówki, by rozwiązać to działanie. Dasz radę?

Proste na pierwszy rzut oka, ale czy na pewno? Wiele osób się myli

Masz 15 sekund, by znaleźć różnicę. Z pozoru banalne, ale udaje się nielicznym

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: matematyka