Reklama
Reklama

Oto sekret szczupłej sylwetki Japonek. 5 zasad, dzięki którym szybko schudniesz

Japońskie kobiety zachwycają cały świat swoją długowiecznością i zdrowiem, ponieważ dożywają średnio 88 lat. Dodatkowo godna podziwu jest ich szczupła sylwetka, która charakteryzuje kobiety z tamtego rejonu. Dzięki temu Japonki cieszą się nie tylko zdrowiem, ale i ogromną energią. Sprawdź, jak osiągają taki stan fizyczny i psychiczny w zaledwie pięciu krokach.

Japonki żyją długo i w dobrym zdrowiu, a w dodatku nie tyją. Na ich szczupłą figurę wpływ ma kilka czynników, dzięki którym odnajdują idealny balans fizyczno-psychiczny. Oto kilka zasad, dzięki którym cieszą się piękną sylwetką i energią.

Jak osiągnąć figurę japońskich kobiet w pięciu krokach?

Problem otyłości od lat staje się problemem globalnym. Nic więc dziwnego, że dla wielu osób inspiracją są Japończycy, gdzie zaledwie 3% kobiet zmaga się z nadwagą. Dla porównania w Polsce wskaźnik sięga 22%, a w USA aż 36%.

Jest to kwestia, której nie wolno lekceważyć, ponieważ otyłość jest przyczyną wielu poważnych chorób, dlatego warto jej zapobiegać. Przedstawiamy pięć podstawowych zasad, które stosują Japonki i dzięki którym wyróżnia je zdrowie oraz szczupła sylwetka.  

1. Zbilansowana dieta obfitująca w naturalne składniki

Podstawą jest oczywiście dieta. W przypadku kobiet z Japonii opiera się ona głównie na produktach nieprzetworzonych, co jest niezwykle istotne.

Oprócz tego nie brakuje w ich jadłospisie warzyw takich jak rzodkiew daikon, bakłażany czy warzywa krzyżowe. Są one bogate w błonnik, więc zapewniają poczucie sytości i regulują układ pokarmowy. Dodatkowo dieta Japonek obfituje w morskie ryby, które są źródłem bardzo ważnych tłuszczy omega-3. Jedzenie ryb przyczynia się także do ograniczenia spożywania czerwonego mięsa, co odbija się pozytywnie na bilansie kalorycznym. Co więcej, w posiłkach Azjatek nie brakuje także soi, czy ryżu, a w dodatku często popijane są one zieloną herbatą, która ma duży wpływ na metabolizm.  

2. Prowadzenie aktywnego trybu życia

Styl życia Japonek stanowi przykład harmonii ciała i ducha. Łączy on bowiem w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, wspierane aktywnością oraz pozytywnym podejściem do życia. Są one kluczem do pięknej sylwetki, ale i do długowieczności.

W Japonii normą jest codzienna aktywność, w tym przede wszystkim chodzenie pieszo czy jazda na rowerze, która pozwala utrzymywać dobrą kondycję fizyczną. Bardzo często sport uprawia się tam również w otoczeniu przyrody i towarzystwie bliskich, co wpływa nie tylko na stan ciała, ale i ducha.

3. Zachowywanie umiaru w jedzeniu

W Japonii nie spotyka się również tak często problemu przejedzenia. Związane jest to, z tym że mieszkańcy tych rejonów przykładają wagę do tego, by porcje były odpowiednio dobrane, a codzienne spożycie kalorii zrównoważone.

Oczywiście w ich jadłospisie od czasu do czasu pojawiają się słodycze, czy inne niezdrowe przekąski jednak podawane są one w małych ilościach. Dla kobiet z Japonii bardzo istotna jest także estetyka podawanych dań oraz technika jedzenia, którą jest powolne delektowanie się każdym kęsem potrawy.

Czytaj również: Wypij to rano zamiast kawy i ciesz się wymarzoną figurą. Ten napój sprawi, że twój brzuch będzie płaski i zdrowy

4. Pełnowartościowe śniadania i pozytywna relacja z jedzeniem

Japonki rozpoczynają swój dzień od pełnowartościowego posiłku, takiego jak np. zupa miso czy grillowana ryba. Pozwala im to przez resztę dnia skutecznie kontrolować uczucie głodu, unikając restrykcyjnych i ekstremalnych diet.

Ważne jest także podejście do jedzenia, które praktykują kobiety z tych rejonów. Traktują one bowiem jedzenie jako źródło przyjemności i pożywienia. Nie robią z posiłków swoich wrogów ani zagrożenia. Dzięki temu nie ma zjawiska zakazanego owocu i mogą one lepiej kontrolować spożywanie jedzenia.

5. Tradycyjna zasada "hara hachi bunme"

Japonki kierują się także zasadą "hara hachi bunme". To sposób, który pozwala radzić sobie z uczuciem głodu oraz lepiej kontrolować nasz mózg.

Metoda ta polega na jedzeniu do momentu, gdy czujemy, że nasz żołądek jest pełny w 80%. W ten sposób możemy nauczyć się umiaru oraz uniknąć niekorzystnego uczucia przejedzenia.  

Zobacz też:

Manicure na lato dla dojrzałych kobiet. Małgorzata Kożuchowska go uwielbia

Wymieszaj z sokiem z cytryny i nałóż na twarz. Twoja skóra będzie jędrna i nawilżona

Mity dotyczące odchudzania. Na te dietetyczne pułapki wiele osób daje się nabrać

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: uroda