Reklama
Reklama

Najgorsze zachowania w centrum handlowym. Inni klienci ich nie znoszą

Centrum handlowe to miejsce, do którego wiele osób regularnie uczęszcza. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, jak zachowywać się na takiej przestrzeni? Z odpowiedzią na to pytanie, przychodzi jedna z TikTokerek, która wskazuje 4 najważniejsze zasady, dotyczące dobrych manier w galeriach handlowych. Sprawdź, czy ich przestrzegasz.

Jedna ze znanych użytkowniczek TikToka - Pani Etykieta opowiada na co dzień w swoich filmach o dobrych manierach i zasadach savoir-vivre. Nic dziwnego, że treści te cieszą się dużym zainteresowaniem, ponieważ dobre maniery to podstawa, świadcząca o naszym wychowaniu i kulturze osobistej. Ostatnio kobieta opublikowała nagranie wskazujące, jak zachowywać się w centrum handlowym.

Savoir-vivre - czemu jest tak ważne?

Savoir-vivre to pojęcie wywodzące się z języka francuskiego, oznaczające dosłownie "znajomość życia". Jest to umiejętność związana z dobrymi manierami, ale i ze znajomością towarzyskich konwenansów i zwyczajów obowiązujących w danej grupie towarzyskiej.

Dzięki temu osoba dobrze wychowana potrafi odnaleźć się w różnych sytuacjach towarzyskich, zna obowiązujące w nich formy i reguły, a swoim zachowaniem okazuje innym osobom szacunek i nie uraża niczyich uczuć. Ma to często ogromne znaczenie podczas biznesowych spotkań, jak i w codziennym życiu.

4 zasady dobrych manier w centrum handlowym

Galerie handlowe są miejscem, do którego często uczęszczamy i spotykamy w nim wiele osób. Z tego powodu warto wiedzieć, jak odpowiednio się zachowywać w takim miejscu, aby nie tylko nie zaliczyć faux pas, ale i zadbać o komfort innych osób, również korzystających z tej przestrzeni publicznej.

Użytkowniczka TikToka w jednym ze swoich nagrań przedstawiła 4 najważniejsze zasady, które świadczą o dobrych manierach w centrum handlowym. Oto one:

  1. Schodami zawsze poruszajmy się po prawej stronie - dzięki temu osoba, która potrzebuje szybciej z nich skorzystać, może bez problemu nas wyminąć.
  2. Jeśli chcemy skorzystać z telefonu, aby coś w nim sprawdzić, to zejdźmy na bok. Sprawi to, że nie będziemy zatrzymywać się na środku i blokować innym drogi.
  3. W przypadku, gdy rozglądając się po sklepie, bierzemy do ręki dany produkt, to nie zapomnijmy później odłożyć go na miejsce. Zaoszczędzimy tym kłopotów obsłudze, ale i pozostałym klientom.
  4. Jeśli coś jedliśmy w galerii handlowej, to posprzątajmy po sobie i zasuńmy krzesło tak, aby kolejna osoba korzystająca po nas z tego stanowiska, mogła również zjeść w miłym i czystym otoczeniu.

Dobre maniery to także uprzejmość wobec pracowników

Dobre maniery dotyczą także komunikacji z pracownikami, co okazuje się być od niedawna problemem np. w Danii. Tamtejsze sieci Salling Group i HK Handel zauważają, że w ostatnim czasie nasiliła się częstotliwość ataków słownych na pracowników sklepów.

Pracownicy podkreślają, że agresywni klienci nie zawsze poprzestają na przemocy słownej, która przybiera czasami nawet formę gróźb karalnych lub pojedynczych napaści. Według spostrzeżeń Louise Gade, dyrektor HR Salling Group, rosnąca agresja wobec pracowników sklepów jest zjawiskiem, które wzmocniło się podczas pandemii COVID-19. Aktualnie może następować dalsza eskalacja tego problemu związana z frustracją, powstającą na skutek inflacji oraz kryzysu energetycznego.  

Zobacz też:

W PRL-u używała go każda kobieta. Sekret gładkiej skóry za mniej niż 5 złotych

To imię pochodzi ze Skandynawii i kiedyś było bardzo popularne. Dziś powoli zanika

Nie tylko do ciasta. Rozgnieć widelcem i nałóż na twarz, a cera ci podziękuje

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: selfcare