Tych kanałów więcej nie obejrzysz. Wkrótce znikną z telewizorów
Zmiany na ósmym multipleksie. Dwa popularne kanały, czyli Metro i Zoom TV, znikną z naziemnej telewizji cyfrowej jeszcze w tym roku. Nadawcy postanowili nie ubiegać się o przedłużenie koncesji i skoncentrować się na nowych formatach oraz dystrybucji przez kablówki i streaming. Co to oznacza dla widzów?
Widzowie pożegnają się z kanałami, które przez lata dostarczały treści lifestylowe, sensacyjne i dokumentalne. Ich nadawcy, Green Content i Grupa Kino Polska, zdecydowali o zakończeniu emisji w tradycyjnej formie.
Metro i Zoom TV były dostępne na ósmym multipleksie telewizji naziemnej, który obejmuje głównie kanały tematyczne. Obie stacje miały swoje wierne grono odbiorców. Metro skupiało się na produkcjach dokumentalnych, sensacyjnych i lifestyle, natomiast Zoom TV oferowało treści rozrywkowe, filmy i programy poradnikowe. Decyzja o nieprzedłużaniu koncesji to koniec ich obecności w bezpłatnej telewizji. Ostateczny termin emisji obu kanałów w tym formacie to 29 grudnia 2025 roku. Po tej dacie nie będzie ich już można odbierać za pomocą zwykłej anteny.
Sprawdź również: Grzybów jest tyle, że można się na nich potknąć. Grzybiarze z tego uzdrowiska zacierają ręce
Choć Metro i Zoom TV znikną z telewizji naziemnej, to nie oznacza, że zostaną całkowicie wyłączone. Nadawcy planują nowy kierunek rozwoju. Stawiają na obecność w sieciach kablowych, platformach satelitarnych i serwisach VOD. Oznacza to, że dostęp do tych kanałów będą mieli użytkownicy posiadający abonamenty na płatne usługi lub korzystający z platform internetowych. To wyraźny sygnał zmiany w podejściu do dystrybucji treści. Coraz większe znaczenie ma obecność w środowisku cyfrowym i elastyczność oferty.
Sprawdź również: Zapomnij o occie. Tak wyczyścisz kabinę prysznicową na błysk bez brzydkiego zapachu
Zgodnie z informacjami ujawnionymi przez magazyn "Press", nowa odsłona Metro i Zoom TV ma przynieść reorganizację ramówki. W największym stopniu wzrośnie udział programów rozrywkowych. Z 6 do aż 25 proc. w tygodniowym czasie nadawania między godziną 6:00 a 23:00. Zmniejszy się natomiast obecność filmów fabularnych. Z 29 do 25 proc. Co istotne, kanały nie będą już oferowały wielu dotychczasowych typów programów, m.in. audycji dla dzieci i młodzieży, edukacyjnych, kulturalnych czy publicystycznych. To oznacza wyraźne uproszczenie formatu i koncentrację na lekkiej, masowej rozrywce.
Zobacz też:
Gdzie wrzucasz opakowanie po jajkach? Zdecydowana większość osób popełnia błąd
Te grzyby omijaj z daleka. Nie dość, że są niejadalne, to okropnie śmierdzą
Muchy uciekną w popłochu od tego zapachu. Wystarczy, że sięgniesz po tę przyprawę